Homer and the Resources of Memory
Some Applications of Cognitive Theory to the Iliad and the Odyssey
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 222.50
-
106 299 Ft (101 237 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 10 630 Ft off)
- Kedvezményes ár 95 669 Ft (91 113 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
106 299 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2001. február 15.
- ISBN 9780198152576
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 224x147x20 mm
- Súly 428 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Homer, as we have come to know, was an oral poet. He composed two great epics, the Iliad and the Odyssey, and performed them without the aid of writing. Each of these tales is the length of a substantial book. How, we wonder, could a poet such as Homer have woven such tales? This book is a study of Homer from a cognitive perspective. The author draws on work in cognitive psychology and linguistics to show how a storyteller who performs before a listening audience works with the resources of memory to produce his tale.
TöbbHosszú leírás:
How could a poet who worked in an oral tradition maintain the momentum of his song? How could a poet such as Homer weave a tale which filled an evening or, perhaps, a whole long night? The answer lies in memory, as we have known. But this bald explanation does not do justice either to the complexity of memory or to the richness of the Homeric epics. Now that so much more information has become available to us, from cognitive psychology and linguistics, about the workings of the mind, we can identify with greater precision those contributions which memory makes to the composition and performance of oral traditional song. In this study the author shows that the demands made on the poet, who relies neither on rote memory nor on written notes, have led him adopt to certain memory-based strategies which have left their traces in the text. What we discover is that the poet in an oral tradition makes intense and creative use of those resources of memory, which are available to us all - episodic memory, auditory memory, visual memory, and spatial memory - to assist him both in the preparation of his song and at the moment of performance.
... well organized and well structured ... this book is a valuable contribution to the study of the resources of memory and the ways in which memory assists an oral poet, and especially Homer, in the preparation of his song and at the moment of performance.