Henry James Framed – Material Representations of the Master
Material Representations of the Master
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 48.00
-
22 932 Ft (21 840 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 293 Ft off)
- Kedvezményes ár 20 639 Ft (19 656 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 932 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MQ – University of Nebraska Press
- Megjelenés dátuma 2022. november 5.
- Kötetek száma Cloth Over Boards
- ISBN 9781496231628
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 235x163x31 mm
- Súly 628 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 photographs, 31 illustrations 401
Kategóriák
Hosszú leírás:
Henry James Framed is a cultural history of Henry James as a work of art. Throughout his life, James demonstrated an abiding interest in-some would say an obsession with-the visual arts. In his most influential testaments about the art of fiction, James frequently invoked a deeply felt analogy between imaginative writing and painting. At a time when having a photographic carte de visite was an expected social commonplace, James detested the necessity of replenishing his supply or of distributing his autographed image to well-wishing friends and imploring readers. Yet for a man who set the highest premium on personal privacy, James seems to have had few reservations about serving as a model for artists in other media and sat for his portrait a remarkable number of twenty-four times.
Surprisingly few James scholars have brought into primary focus those occasions when the author was not writing about art but instead became art himself, through the creative expression of another’s talent. To better understand the twenty-four occasions he sat for others to represent him, Michael Anesko reconstructs the specific contexts for these works’ coming into being, assesses James’s relationships with his artists and patrons, documents his judgments concerning the objects produced, and, insofar as possible, traces the later provenance of each of them.
James’s long-established intimacy with the studio world deepened his understanding of the complex relationship between the artist and his sitter. James insisted above all that a portrait was a revelation of two realities: the man whom it was the artist’s conscious effort to reveal and the artist, or interpreter, expressed in the very quality and temper of that effort. The product offered a double vision-the strongest dose of life that art could give, and the strongest dose of art that life could give.
The Ballad of Halo Jones, Volume Three: Book 3
4 772 Ft
4 056 Ft
Physical Geography of the Global Environment: Study Guide
7 161 Ft
6 445 Ft