• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Gaming As Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games

    Gaming As Culture by Williams, J. Patrick; Hendricks, Sean Q.; Winkler, W. Keith;

    Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 37.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 345 Ft (14 615 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 228 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 118 Ft (13 446 Ft + 5% áfa)

    15 345 Ft

    Beszerezhetőség

    Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó McFarland
    • Megjelenés dátuma 2006. március 30.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9780786424368
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem232 oldal
    • Méret 234x158x19 mm
    • Súly 300 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Presents research in fantasy games, and examines the cultural and constructionist dimensions of fantasy gaming as a leisure activity. Each chapter of this book investigates some social or behavioural aspect of fantasy gaming, and provides insight into the cultural, linguistic, sociological, and psychological impact of these games.

    Több

    Hosszú leírás:

    Perhaps the fastest growing facet of American popular culture, the video game industry is Hollywood's premier rival in the entertainment business. But stacks of new releases for gaming enthusiasts mean more than just boom season for a burgeoning industry. Since tabletop fantasy role-playing games emerged in the 1970s, fantasy gaming has made a unique contribution to popular culture and perceptions of social realities in America. This book presents the most current research in fantasy games and examines the cultural and constructionist dimensions of fantasy gaming as a leisure activity. Each chapter investigates some social or behavioural aspect of fantasy gaming and provides insight into the cultural, linguistic, sociological, and psychological impact of games on both the individual and society. Section I discusses the intersection of fantasy and real-world scenarios and how the construction of a fantasy world is dialectically related to the construction of a gamer's social reality. Because the basic premise of fantasy gaming is the assumption of virtual identities, Section II looks at the relationship between gaming and various aspects of identity. The third and final section examines what the personal experiences of gamers can tell us about how humans experience reality. These concluding studies assess the pedagogical value of fantasy games in terms of both formal education and social morality.

    Több