• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Fundraising in the Creative and Cultural Industries: Leading Effective Fundraising Strategies

    Fundraising in the Creative and Cultural Industries by Wright, Michelle; Walmsley, Ben; Simmons, Emilee;

    Leading Effective Fundraising Strategies

    Sorozatcím: Discovering the Creative Industries;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 54.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 271 Ft (25 020 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 254 Ft off)
      • Kedvezményes ár 21 017 Ft (20 016 Ft + 5% áfa)

    26 271 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2022. november 30.

    • ISBN 9780367175597
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem294 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 500 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 22 Illustrations, black & white; 8 Halftones, black & white; 14 Line drawings, black & white; 2 Tables, black & white
    • 416

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The need for effective fundraising in the arts has never been more acute. Specialist yet accessible, Fundraising in the Creative and Cultural Industries is designed to provide strategic and practical support to individuals needing to lead or develop fundraising in their organisations.

    Több

    Hosszú leírás:

    The need for effective fundraising in the arts has never been more acute. Specialist yet accessible, Fundraising in the Creative and Cultural Industries is designed to provide strategic and practical support to individuals needing to lead or develop fundraising in their organisations.


    Part One explores theories of leadership and change, as well as managing fundraising in a crisis, most notably the impact of COVID-19 on cultural organisations globally. It introduces readers to specific academic frameworks and concepts from arts management, business and entrepreneurship studies – which readers can use to analyse their own situations – and provides insight via real-world case studies. Part Two explores the practical application of fundraising. Readers can begin their journey to becoming a fundraising expert, starting from the basics of fundraising to a broad understanding of the different means and channels through which income can be raised for arts and cultural organisations.


    This book is a practical and accessible guide to exploring current fundraising thinking, enabling the reader to develop their own fundraising expertise and to embed knowledge and practice into their own organisations. The fundraising experience from industry pioneers sets this book apart and will inspire readers to achieve their own ambitious goals.



    "Unprecedented financial and emotional losses during the global pandemic have changed the funding landscape. This book is timely as it outlines the reliance on fundraising which has occurred as government pandemic subsidies dry up. The short, focused case studies in this book illustrate how to make best use of fundraising strategies to ensure your arts organisation survives and thrives. The book is much needed in the disrupted creative industries where pragmatic fundraising approaches and alternate fundraising perspectives are essential for survival." Ruth Rentschler, UniSA Business, University of South Australia.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Integrating Fundraising Strategy with Business Planning  2. Implementing an Organisation-wide Approach to Fundraising  3. Strategic Partnerships for Fundraising Success  4. Successful Delivery of Fundraising  5. Enterprise in Fundraising  6. Fundraising at Times of Crisis  7. Introduction to Fundraising Approaches  8. Writing Effective Fundraising Applications  9. Selling to Business in a Changing Landscape  10. Cultivating Individual Giving and Effective Stewardship  11. Using Digital for Creative Fundraising

    Több