• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Frustration Theory: An Analysis of Dispositional Learning and Memory

    Frustration Theory by Amsel, Abram;

    An Analysis of Dispositional Learning and Memory

    Sorozatcím: Problems in the Behavioural Sciences; 11;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 121.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        57 807 Ft (55 055 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 781 Ft off)
      • Kedvezményes ár 52 027 Ft (49 550 Ft + 5% áfa)

    57 807 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 1992. július 31.

    • ISBN 9780521247849
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem296 oldal
    • Méret 237x159x21 mm
    • Súly 536 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 68 b/w illus. 6 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book provides a basis in learning theory and particularly in frustration theory.

    Több

    Hosszú leírás:

    We live in a world in which inconsistency is the rule rather than the exception and this is particularly true for rewards and frustrations. In some cases, rewards and frustrative non-rewards appear randomly for what seems to be the same behaviour; in others a sequence of rewards is suddenly followed by non-rewards, or large rewards by small rewards. The important common factor in these and other cases is frustration - how we learn about it and how we respond to it. This book provides a basis in learning theory and particularly in frustration theory, for a comprehension not only of the mechanisms controlling these dispositions, but also of their order of appearance in early development and, to an approximation at least, their neural underpinnings.

    '... a fundamental reference for all work on the Proterozoic ... a compulsory buy for any institution teaching Earth history.' Euan Nisbet, New Scientist

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface; List of abbreviations; 1. Introduction: reward-schedule effects and dispositional learning; 2. Motivational and associative mechanisms of behavior; 3. Frustration theory: an overview of its experimental basis; 4. Survival, durability, and transfer of persistence; 5. Discrimination learning and prediscrimination effects; 6. Alternatives and additions to frustration theory; 7. Ontogeny of dispositional learning and the reward-schedule effects; 8. Toward a developmental psychobiology of dispositional learning and memory; 9. Summing up: steps in the psychobiological study of related behavioral effects; 10. Application to humans: a recapitulation and an addendum; Appendix; References; Indexes.

    Több