• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • From Literacy to Literature: England, 1300-1400

    From Literacy to Literature by Cannon, Christopher;

    England, 1300-1400

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 21.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        10 505 Ft (10 005 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 051 Ft off)
      • Kedvezményes ár 9 455 Ft (9 005 Ft + 5% áfa)

    10 505 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP Oxford
    • Megjelenés dátuma 2021. október 26.

    • ISBN 9780192856357
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem314 oldal
    • Méret 215x136x16 mm
    • Súly 398 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 2 B&W Illustrations
    • 287

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    From Literacy to Literature: England, 1300-1400 is a cultural history that draws a line between canonical Ricardian writers and the school-books of their time.

    Több

    Hosszú leírás:

    The first lessons we learn in school can stay with us all our lives, but this was nowhere more true than in the last decades of the fourteenth century when grammar-school students were not only learning to read and write, but understanding, for the first time, that their mother tongue, English, was grammatical. The efflorescence of Ricardian poetry was not a direct result of this change, but it was everywhere shaped by it. This book characterizes this close connection between literacy training and literature, as it is manifest in the fine and ambitious poetry by Gower, Langland and Chaucer, at this transitional moment. This is also a book about the way medieval training in grammar (or grammatica) shaped the poetic arts in the Middle Ages fully as much as rhetorical training. It answers the curious question of what language was used to teach Latin grammar to the illiterate. It reveals, for the first time, what the surviving schoolbooks from the period actually contain. It describes what form a 'grammar school' took in a period from which no school buildings or detailed descriptions survive. And it scrutinizes the processes of elementary learning with sufficient care to show that, for the grown medieval schoolboy, well-learned books functioned, not only as a touchstone for wisdom, but as a knowledge so personal and familiar that it was equivalent to what we would now call 'experience'.

    Cannon's book has done much, as far as the implications for Middle English are concerned. It will feature in debate on the significance of elementary education for the creation of English literature, for many a year to come.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction
    The Language of Learning
    The Ad Hoc Schoolroom
    The Basic Grammars and the Grammar-School Style
    Grammaticalization and Literary Form
    The Basic Reading Texts and Literary Work
    Equipment for Living
    The Experience of Learning

    Több