Film Museum Practice and Film Historiography
The Case of the Nederlands Filmmuseum (1946-2000)
Sorozatcím: Framing Film;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041179351
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem270 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Exploring the history of several important collections from the EYE Film Museum in Amsterdam, Bregt Lameris shows how archival films and collections always carry historical traces.
TöbbHosszú leírás:
Rich in detail, this is a study of the interrelationships between film historical discourse and archival practices. Exploring the history of several important collections from the EYE Film Museum in Amsterdam, Bregt Lameris shows how archival films and collections always carry the historical traces of selection policies, restoration philosophies, and exhibition strategies. The result is a compelling argument that film archives can never be viewed simply as innocent or neutral sources of film history.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Museum, archive, collection: unravelling definitions and concepts Collections and case studies Structure of the book The timeline of the pas-de-deux PART I: COLLECTIONS Chapter 1: Private Collectors Three collection strategies The Desmet Collection: a diorama in time The Uitkijk Collection: film as art Chapter 2: Blind Choices: Parameters and Repetitions Film titles and filmmakers: the film canon Production year: early film Production country: national films Chapter 3: Eyes Wide Open: Duplicates Aesthetic value From wonder to resonance Canonical selection Eclectic consequences PART II: PRESERVATIONS Chapter 4: Passive Preservation: An Historical Overview Nitrate and the paradigm of reproducibility Nitrate and perishability Nitrate films and uniqueness Chapter 5: Impressions: Restoration of the Film Image Black-and-white film art Colour restorations: impressions or imprints? Chapter 6: Reconstructions The director's version Shown versions Archival versions New versions Unity in parts Academics and the 'original' PART III: PRESENTATIONS Chapter 7: Interiors and Decorations: Film Museum Exhibition Spaces The art museum dispositif Two film museum traditions Towards a historical sensation Chapter 8: Framing Programmes Film as art or from 'the old box'? Transitions Educational discoveries Chapter 9: Performance: Authenticity or Artistry? Music and lectures Materiality and projection The musealisation of projection techniques CONCLUSION.
Több
Business Loans from Family & Friends: How to Ask, Make It Legal & Make It Work [With CDROM]
10 548 Ft
9 704 Ft
American Wildlife Law
33 920 Ft
30 528 Ft