Film, History and Cultural Citizenship
Sites of Production
Sorozatcím: Routledge Studies in Cultural History;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2011. december 9.
- ISBN 9780415514644
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem250 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 460 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 Halftones, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This new book investigates the relationship of film to history, power, memory, and cultural citizenship and considers ways in which cultural expression and identity expressed through film serve to create notions of belonging, group identity, and entitlement within modern societies
TöbbHosszú leírás:
This new book investigates the relationship of film to history, power, memory, and cultural citizenship. The book is concerned with two central issues: firstly, the participation of film and filmmakers in articulating and challenging projects of modernity; and, secondly, the role of film in shaping particular understandings of self and other to evoke collective notions of belonging. These issues call for interdisciplinary and multi-layered analyses that are ideally met through dialogue across place, time, identities and genres. The contributors to this volume enable this dialogue by considering the ways in which cultural expression and identity expressed through film serve to create notions of belonging, group identity, and entitlement within modern societies.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements,
- ,
- Film, History, and Cultural Citizenship: An Introduction ,
- ,
- Negotiating Mobile Subjectivities: Costume Play, Landscape, and Belonging in the Colonial Road Movies of Shimizu Hiroshi , Sharon Hayashi ,
- Moore’s Utopia: Canada in the Cinematic Imagination of Michael Moore , David S. Churchill ,
- Seeing Beneath the Veil: Saira Shah and the Problems of Documentary , Nima Naghibi ,
- Textual Communities and Localized Practices of Film in Maoist China , Tina Mai Chen ,
- Transnational Communities of Affinity: Patricio Guzmán’s The Pinochet Case , Macarena Gómez-Barris , Section II: Historical Feeling in the Sites of Production
- Moving Intimacy: The Betrayals of a Mother called Yesterday, a Child called Beauty and a Father called John Khumalo , Neville Hoad ,
- Queer Grit: Jane West Rides Through the Violence of the Hollywood Western , Roewan Crowe ,
- Violence, Gender, and Community in Atanarjuat , Peter Kulchyski ,
- Memory, Affect, and Personal Modernity: Now, Voyager and the Second World War , Brenda Austin-Smith , Section III: The Culture of Film and the Production of History
- Alterity, Activism, and the Articulation of Gendered Cinemascapes in Canadian Indian Country , Kathleen Buddle,
- The Battle of Algiers: Pentagon Edition , John Mowitt,
- Jacob the Liar and Historical Truth in Berlin and Hollywood , Cheryl Dueck,
- Abderrahmane Sissako: Les Lieux Provisoires of Transnational Cinema ,