-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 106.99
-
44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 374 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2016
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2016. június 14.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783319319957
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem160 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 4227 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIV, 160 p. 24 illus., 20 illus. in color. Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
This is a multi-disciplinary scientific monograph referring to urban geography, urban regions management, event studies, tourism geography, cultural anthropology and sociology. It covers issues which are typically related to the most popular type of events: festivals. This book studies the origins, history, and the main factors of festival development, as well as the concept of a festival in the context of various scientific disciplines. It presents the existing festival typologies as well as the author's own comprehensive typology. The theoretical part concerns the basic research methods and approaches used in the analysis of these events, as well as their impacts on the urban space in the physical (festival facilities), social (a place where people may pursue their interests, meet with family and friends) and cultural aspect. The economic aspect of festivals (generating jobs and income from tourism, using festivals for city branding, etc.) is also discussed. The book presents practical examples in sub-chapters, references to literature (further reading) and the case study of the influence of festivals on urban space management and urban development, using the example of Łódź – a Polish post-socialist city. It may also be treated as a supplementary course book for students of urban geography, urban regions management, tourism, event management and, to a certain extent, anthropology of culture and sociology.
Tartalomjegyzék:
Introduction.- The concept, origin and types of festivals.- Research Methodology in the analysis of festivals.- Festivalisation and its effects on the urban space.- The role of festivals in the development of post-socialist city - Lodz case study.- The role of festivals in the management of contemporary urban space - the model.
Több
Hellenistic Bookhands
86 682 Ft
82 349 Ft