• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • FairEconomy: Crises, Culture, Competition and the Role of Law

    FairEconomy by Fikentscher, Wolfgang; Hacker, Philipp; Podszun, Rupprecht;

    Crises, Culture, Competition and the Role of Law

    Sorozatcím: MPI Studies on Intellectual Property and Competition Law; 19;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 106.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
      • Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)

    44 374 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2013
    • Kiadó Springer Berlin Heidelberg
    • Megjelenés dátuma 2013. március 16.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783642361067
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem158 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 3849 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XIV, 158 p. Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    ​FairEconomy is a concept for a free and fair market economy. In response to the financial and economic crises of the past years, the authors develop fundamental ideas of how a market economy works, what rules markets need and who safeguards fairness and equal opportunity in such an economy. The book sets out the design of a sustainable market order: Going back to the very roots of doing business it offers a fascinating insight into the cultural and anthropological premises of the market economy. Fairness and free competition can be identified as key elements of successful markets, sometimes neglected in politics and business. Legal rules need to ensure that fairness and economic freedom work. The same holds true for the relationship of risk and liability that has been overlooked in the banking sector. The ideas of a FairEconomy, sketched in this book, are fit to become a reality: The authors point to institutions and mechanisms that could integrate the concept into global law. They place their trust less upon ever-larger institutions and more on private entitlement and enforcement at the global, regional, and local levels. ​

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Anthropological and Economic Foundations of FairEconomy.- Rules on Competition after the Crisis.- A Matter of Risk and Balance - Discussing a System of Liability for Financial Products.- Sanctions and Procedure.- Conclusion: the Concept of FairEconomy.

    Több