• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Exhibiting Chinese Art in Asia: Histories, Politics and Practices

    Exhibiting Chinese Art in Asia by Ho, Chui-fun Selina;

    Histories, Politics and Practices

    Sorozatcím: Asian Visual Cultures; 17;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 128.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        61 152 Ft (58 240 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 230 Ft off)
      • Kedvezményes ár 48 922 Ft (46 592 Ft + 5% áfa)

    61 152 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. május 19.

    • ISBN 9789048558704
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem338 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 790 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 43 Illustrations, black & white; 1 Illustrations, color
    • 655

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume examines the emerging exhibition complex on Chinese art in early twentieth-century China, and from the mid-1950s onwards, the cultural politics involved in Asia with the exhibitions of traditional and modern Chinese art in Taiwan, Japan, Hong Kong and Singapore.

    Több

    Hosszú leírás:

    This volume examines the emerging exhibition complex on Chinese art in early twentieth-century China, and from the mid-1950s onwards, the cultural politics involved in Asia with the exhibitions of traditional and modern Chinese art in Taiwan, Japan, Hong Kong and Singapore. It also scrutinizes the curatorial practices that have influenced the interpretation and display of Chinese art amidst the advance of media technology and heritage engagement in the twenty-first century. Situated within ongoing debates on global art history, the volume is inclusive of multiple geo-cultural perspectives, and the dynamic practices that relate art tradition or heritage to more universal spatiotemporal art experience and engagement. It extends the understanding of exhibitions of Chinese art not only as multiple historical processes culturally and politically negotiated and contested by contending forces and diverse actors in the region, but also as creative interventions to engage people around the globe in the present.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements, Notes on Contributors, List of Figures, Notes on Romanization, Introductory Chapter: Rethinking the Study of Exhibitions of Chinese Art - Ho Chui Fun, Selina, Part 1: Exhibitions of Art in China in the Early Twentieth Century, Chapter 1: Nagao Uzan and China's First Exhibitions of Chinese Paintings in Shanghai in 1908 - Ding Yuhua, Chapter 2: Beyond Elegant Gathering: Displaying Chinese Art and Antiquities in the Early Twentieth Century - Tu Anran, Chapter 3: Curating and Displaying Architecture: China Architectural Exhibition in Shanghai, 1936 - Zhang Xi, Chapter 4: Atavistic Culturalism and Contemporary Relevance: Modern Chinese Paintings in the Second National Arts Exhibition, 1937 - Zhao Xing, Part II: Cultural Politics of Exhibiting Chinese Art in Asia, from the 1950s onwards, Chapter 5: How Should I Put it Now? Positioning China in Exhibitions at the National Palace Museum, Taipei, 1965-2023 - Liu Yu-jen, Chapter 6: The Soft Power of Cool: Exhibiting Chinese Art in Japan from the Post-War Period to the Twenty-First Century - Ng Ni Na Camellia, Chapter 7: Shifting Chinese-ness(es): The Exhibiting of Chao Shao-an's Paintings and the Chinese Community in 1950s Singapore - Wong Yuet Heng, Chapter 8: Transcultural Interpretations of Twentieth-Century Chinese Art: Exhibiting Wu Guanzhong in Hong Kong - Hua Shuo, Part III: Curating Chinese Art in the Twenty-First Century, Chapter 9: Curating Traditional Chinese Art as Creative Heritage - Ho Chui Fun, Selina, Chapter 10: Moving Images as Curatorial Methods: Animation, Digital Interactive Installation, and the Reincarnation of Traditional Chinese Art - Yang Panpan, Chapter 11: Unframing Chinese Paintings: Exploring Spatial Presence through X-Reality Technologies in Museums - Zhu Yi, Chapter 12: Curating Chinese Landscape Painting as Immersive Art: Intermedia and Gallery Film Approaches - Wang Bingxi, Cici.

    Több