• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Ethnographic Free-List Data: Management and Analysis With Examples in R

    Ethnographic Free-List Data by Purzycki, Benjamin Grant;

    Management and Analysis With Examples in R

    Sorozatcím: Quantitative Applications in the Social Sciences; 195;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 36.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        17 671 Ft (16 830 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 534 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 137 Ft (13 464 Ft + 5% áfa)

    17 671 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó SAGE Publications, Inc
    • Megjelenés dátuma 2025. május 12.

    • ISBN 9781071918425
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem200 oldal
    • Méret 215x139 mm
    • Nyelv angol
    • 661

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This method involves research participants listing what they know or think about the researcher’s topic. This book incorporates free-list analyses with other analytical methods and demonstrates their broad applicability. The book starts with descriptive methods, then outlines a predictive statistical framework. The author explains how to collect, clean, and manage free-list data and how to use R to calculate and visualize them.

    Több

    Hosszú leírás:

    This method involves research participants listing what they know or think about the researcher’s topic. This book incorporates free-list analyses with other analytical methods and demonstrates their broad applicability. The book starts with descriptive methods, then outlines a predictive statistical framework. The author explains how to collect, clean, and manage free-list data and how to use R to calculate and visualize them.



    An innovative research methods book that provides a step-by-step guide to the popular R software. Researchers of any social scientific discipline will benefit tremendously from procedural knowledge in transforming conventionally qualitative data into quantitative reasoning.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Series Editor Introduction
    Preface
    Acknowledgments
    About the Author
    Chapter 1: Introduction
    What Is a Free-List?
    Why Free-List?
    Getting to Work
    Data Management
    Chapter 2: Content Analysis
    Background
    Frequency Analysis
    Salience Analysis
    Salience Revisited
    Further Methods in Content Analysis
    Summary
    Chapter 3: Structure Analysis
    Examining Conceptual Relationships
    Two Case Studies
    Conceptual Networks
    Further Methods in Structure Analysis
    Chapter 4: Overlap and Sharedness
    Conceptual Overlap Across Domains
    Intragroup Sharing and Variation
    Intergroup Sharing and Variation
    Summary and Closing Note
    Chapter 5: Models, Prediction, and Uncertainty
    The Arithmetic Mean as a Model
    Primer on Regression
    Bayesian Regression
    Chapter 6: Free-List Data in Regression
    Thinking Through the System
    Predicting List Lengths
    Predicting Item Presence
    Predicting Salience
    Multilevel Models
    Using Individual Free-Lists to Predict Behavior
    Concluding Remarks
    Chapter 7: Future Prospects
    Culture, Text, and Content
    Cognition, Culture, and Society
    Culture Evolving
    References
    Index

    Több