Entrepreneurialism and Society
New Theoretical Perspectives
Sorozatcím: Research in the Sociology of Organizations; 81;
- Kiadói listaár GBP 73.99
-
35 348 Ft (33 665 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
35 348 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Emerald Publishing Limited
- Megjelenés dátuma 2022. szeptember 22.
- ISBN 9781803826585
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem212 oldal
- Méret 229x152x14 mm
- Súly 396 g
- Nyelv angol 298
Kategóriák
Rövid leírás:
Entrepreneurialism and Society invigorates academic research by developing new perspectives on how entrepreneurs and their organizations shape our social world.
TöbbHosszú leírás:
The first of two volumes bringing together researchers from an array of disciplines including sociology, organization theory, strategy, and organizational behaviour, Entrepreneurialism and Society: New Theoretical Perspectives addresses the question of how entrepreneurship has transformed from an organizing activity into an ideology that is changing society.
The authors investigate the transformation of entrepreneurship into a social phenomenon, leading to an understanding of how entrepreneurship is shaping the acceptance of inequality, new employment relationships, changed understandings of social outcomes, altered policies, and social precarity.
Examining the role of organizations in society, Entrepreneurialism and Society invigorates academic research by developing new perspectives on how entrepreneurs and their organizations shape our social world.
The two volumes are a tour de force that serve to crystallize a novel way of conceptualizing the interplay between society and entrepreneurship. They have led to a sea change in scholarship on entrepreneurship and will inspire new and exciting research for years to come.
TöbbTartalomjegyzék:
Entrepreneurialism and Society: An Introduction; Robert N. Eberhart, Howard E. Aldrich, and Kathleen M. Eisenhardt
Chapter 1. Freedom is Just Another Word for Nothing Left to Lose: Entrepreneurialism and the Changing Nature of Employment Relations; Robert N. Eberhart, Stephen Barley, and Andrew Nelson
Chapter 2. Entrepreneurialism as Discourse: Towards a Critical Research Agenda; Koray Caliskan and Michael Lounsbury
Chapter 3. Entrepreneurship as Cultural Theme in Neoliberal Society; Patricia Bromley, John W. Meyer, and Ruo Jia
Chapter 4. Neoliberal Ideology and the Myth of the Self-made Entrepreneur; Steven K. Vogel
Chapter 5. How to Break Free: An Orders-of-Worth Perspective on Emancipatory Entrepreneurship; Violina P. Rindova, Santosh B. Srinivas, and Luis L. Martins
Chapter 6. The Unique Vulnerabilities of Entrepreneurial Ventures to Misconduct; Donald Palmer and Tim Weiss