Entering Cultural Communities
Diversity and Change in the Nonprofit Arts
Sorozatcím: Rutgers Series: the Public Life of the Arts;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 31.00
-
14 810 Ft (14 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 962 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 848 Ft (11 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 810 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Rutgers University Press
- Megjelenés dátuma 2008. március 26.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780813542171
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem292 oldal
- Méret 235x159x15 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 19 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
The chapters in this book draw on interviews with leaders, staff, volunteers, and audience members from eighty-five nonprofit cultural organizations to explore how they are trying to increase participation and the extent to which they have been successful. The insiders' accounts point to the opportunities and challenges involved in such efforts, from the reinvention of programs and creation of new activities, to the addition of new departments and staff dynamics, to partnerships with new groups. The authors differentiate between ""relational"" and ""transactional"" practices, the former term describing efforts to build connections with local communities and the latter describing efforts to create new consumer markets for cultural products. In both cases, arts leaders report that, although positive results are difficult to measure conclusively, long-term efforts bring better outcomes than short-term activities.
The organizations discussed include large, medium, and small nonprofits located in urban, suburban, and rural areas-from large institutions such as the Smithsonian, the Walker Art Center, the Museum of Fine Arts Houston, and the San Francisco Symphony to many cultural organizations that are smaller, but often known nationally for their innovative work, such as AS220, The Loft Literary Center, Armory Center for the Arts, Appalshop, and the Western Folklife Center.
Tartalomjegyzék:
"
Changing culture and practices inside organizations / Betty Farrell
Leaders bridging the culture gap / D. Carroll Joynes and Diane Grams
Partnering with purpose / David Karraker and Diane Grams
Building youth participation / Betty Farrell
Diversifying the arts: bringing in race and ethnic perspectives / Morris Fred and Betty Farrell
High-tech transactions and cyber-communities / Wendy Leigh Norris and Niane Grams
Creative reinvention: from ""one book"" to ""animals on parade""
how good ideas spread like wildfire / Diane Grams
Achieving success / Diane Grams
The Russian Revolutionary Emigres, 1825-1870
19 348 Ft
17 800 Ft
Shakespeare on Film
20 304 Ft
18 273 Ft
Der Spiritualismus und die Wissenschaft: Experimentelle Untersuchungen über die psychische Kraft
17 419 Ft
16 549 Ft