English Language Education in Multicultural and Multilingual Settings
Sorozatcím: English Language Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 181.89
-
75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 438 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2026. február 1.
- ISBN 9783032121134
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem244 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk VI, 244 p. 20 illus., 9 illus. in color. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
This edited volume explores multilingualism, multiculturalism, and English language education across diverse global contexts, from the Global South to the Global North. It presents interdisciplinary research on language policy, multilingual awareness, and English-medium instruction, highlighting perspectives from teachers, students, parents, and administrators. The chapters critically examine culturally responsive teaching, inclusive practices, and teacher education programs that support immigrant, refugee, and minority language students. Topics include community-based curricula, multilingual activities, indigenous language revitalization, and sociocultural processes shaped by globalization and language ideologies. Drawing on research from Cyprus, Austria, Slovenia, the USA, India, Italy, Japan, and Canada, the volume employs varied methodological approaches to address the challenges and opportunities of multilingual classrooms. It is an essential resource for educators, researchers, and policymakers committed to fostering linguistic diversity and equity in education.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1. Introduction (Sviatlana Karpava).- Part I. Multilingualism, Multicultural Education, and International Teacher Development.- Chapter 2. Multilingualism, Multiculturalism and English Language Education in Cyprus - New Challenges, Needs and Opportunities (Sviatlana Karpava).- Chapter 3. Lessons Learned - How the International Programs and Academic Teams Collaborate to Create a Transformative Cross-Cultural Program for Secondary Teachers from around the Globe (Janelle M. Rasmussen, Jioanna Carjuzaa, Kevin Bratsky, Deidre Combs and Valley Peters).- Part II. Language Practices and Identity in Multilingual Families and Educational Contexts.- Chapter 4. Parents’ Plurilingual and Pluricultural Competencies in the Slovenian Educational Space (Tina Rozmanič and Karmen Pižorn).- Chapter 5. When I explain, I do it in two languages - Exploring the Home Language and Literacy Practices of Temporary Immigrant African Families in the U.S. Midwest (Purity Wawire and Giselle Martinez Negrette).- Chapter 6. Determining Mother Tongue Influence in Multilingual Families - Implications for Language Teaching and Learning (Carola Koblitz).- Part III. Adapting to Digital Language Teaching - Emotions, Strategies, and Innovation.- Chapter 7. The Role of EFL Teachers' Emotions during Online Teaching and Coping Strategies towards Change - A Critical Review (Laura Ferroglio).- Chapter 8. Increasing Linguistic Competence Using Modeled Writing in a Short-term Online English Club (Tyler Barrett and Hiroshi Miyashita).- Part IV. Second Language Writing, Phonology, and Transfer in Language Learning.- Chapter 8. Understanding International Graduate Students’ Challenges in Academic English Writing (Veronika Makarova, Zhi Li and Zhengxiang Wang).- Chapter 10. Written production of L2 English vowels and consonants and linguistic transfer effect - L2 production at the orthography-phonology interface (Sviatlana Karpava and Elena Kkese).
Több
From Black and White to Color: From Black & White to Color
15 288 Ft
12 995 Ft