• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • ELF and Applied Linguistics: Reconsidering Applied Linguistics Research from ELF Perspectives

    ELF and Applied Linguistics by Murata, Kumiko;

    Reconsidering Applied Linguistics Research from ELF Perspectives

    Sorozatcím: Routledge Studies in Applied Linguistics;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    With help from a global cast of scholars, Kumiko Murata explores the remodelling of the discipline of applied linguistics, which traditionally regarded Anglophone native-speaker English as the standard for English as a lingua franca (ELF).

    Több

    Hosszú leírás:

    With help from a global cast of scholars, Kumiko Murata explores the remodelling of the discipline of applied linguistics, which traditionally regarded Anglophone native-speaker English as the standard for English as a lingua franca (ELF).


    This edited volume probes the dichotomy between the current focus of applied linguistic research and a drastically changed English use in a globalised world. This division is approached from diverse perspectives and with the overarching understanding of ELF as an indispensable area of applied linguistics research. The volume includes theoretical backgrounds to English as a lingua franca, the nature of ELF interactions, language policy and practice from an ELF perspective, and the relationship between multilingualism and ELF.


    A resourceful book not only to ELF researchers but also applied linguists in general, as well as policy makers, administrators, practicing teachers, and university students from diverse linguacultural backgrounds.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Reconsidering applied linguistics research from ELF perspectives: introduction



    Part I: ELF research and communication: diverse perspectives



    2. Conceptualising ELF and Applied Linguistics



    3. Translanguaging and intercultural communication: rethinking ‘cultural thought patterns’



    Part II ELF and applied linguistics research: regional perspectives



    4. The Global South has been speaking: ELF and higher education



    5. English as a lingua franca in ASEAN and implications for Applied Linguistics research



    6. ELT in South Korea from the perspectives of ELF and WE



    7. Applied Linguistics in Japan from BELF perspectives



    8. Three models of ELF instruction: from a pedagogical perspective



    Part III ELF and perspectives on multilingual communication and education



    9. Rethinking English as a lingua franca from decolonial perspectives



    10. Going beyond English-only medium instruction: challenges of multilingual education as an LPP mechanism



    11. Why aviation English is not ELF



    Part IV ELF and assessment – challenging the assumed paradigm?


    12. A challenge for language testing: the assessment of English as a lingua franca



    13. Writtenness in assessed English: implicit assumptions of a smooth read

    Több