• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 CE

    Education in Late Antiquity by Stenger, Jan R.;

    Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 CE

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 97.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        49 091 Ft (46 754 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 909 Ft off)
      • Discounted price 44 183 Ft (42 079 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP Oxford
    • Megjelenés dátuma 2022. február 11.

    • ISBN 9780198869788
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem336 oldal
    • Méret 244x164x27 mm
    • Súly 646 g
    • Nyelv angol
    • 338

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Education in Late Antiquity examines the integration of educational thought in the ideas and practices of wider society in late antiquity. Stenger shows that ideas about education, particularly with reference to how education informed character formation, changed during this period.

    Több

    Hosszú leírás:

    Education in Late Antiquity offers the first comprehensive account of the Graeco-Roman debate on education between c. 300 and 550 CE. Jan Stenger traces changing attitudes towards the aims and methods of teaching, learning, and formation through the explicit and implicit theories developed by Christian and pagan writers during this period. Whereas the postclassical education system has been seen as an immovable and uniform field, Stenger argues that writers of the period offered substantive critiques of established formal education and tried to reorient ancient approaches to learning. Bringing together a wide range of discourses and genres, Education in Late Antiquity shows how educational thought was implicated in the ideas and practices of wider society, addressing central preoccupations of the time, including morality, religion, the relationship with others and the world, and concepts of gender and the self. The key idea was that education was a transformative process that gave shape to the entire being of a person, instead of merely imparting formal knowledge or skills. Thus, the debate revolved around attaining happiness, the good life, and fulfilment, and so orienting education toward the development of the notion of humanity within the person. By exploring the discourse on education, this book recovers the changing horizons of Graeco-Roman thought on learning and formation.

    Stenger's book appears to be an essential contribution to the study of education in the Graeco-Roman world: it is not simply a book about schools and didactics, but a book with new ideas and an innovative approach to that constellation of ancient thinkers who looked at the self as well as an individual's relationship with the divine and society as a resource for self improvement.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction
    Educational Communities
    The Emergence of Religious Education
    What Men Could Learn from Women
    The Life of Paideia
    Moulding the Self and the World
    The Making of the Late Antique Mind
    Conclusion

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 CE

    Education in Late Antiquity: Challenges, Dynamism, and Reinterpretation, 300-550 CE

    Stenger, Jan R.;

    49 091 Ft

    next