Educating Doctors' Senses Through the Medical Humanities
"How Do I Look?"
Sorozatcím: Routledge Advances in the Medical Humanities;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2020. február 5.
- ISBN 9780367202484
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem190 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 408 g
- Nyelv angol 26
Kategóriák
Rövid leírás:
Educating Doctors’ Senses Through the Medical Humanities: "How Do I Look?" uses the medical diagnostic method to identify a chronic symptom in medical culture: the unintentional production of insensibility through compulsory mis-education.
Több
Hosszú leírás:
Educating Doctors’ Senses Through the Medical Humanities: "How Do I Look?" uses the medical diagnostic method to identify a chronic symptom in medical culture: the unintentional production of insensibility through compulsory mis-education. This book identifies the symptom and its origins and offers an intervention: deliberate and planned education of sensibility through the introduction of medical humanities to the core undergraduate medicine and surgery curriculum.
To change medical culture is an enormous challenge, and this book sets out how to do this by answering the following questions:
- How has a compulsory mis-education for insensibility developed in medical culture and medical education?
- How is sensibility capital generated, who ‘owns’ it and how is it distributed, mal-distributed and re-distributed? What is the place of resistance (or ‘dissensus’) in this process?
- How can the symptom of a ‘developed’ insensibility be addressed pedagogically through introduction of the medical humanities as core and integrated curriculum provision?
- How can both the identity constructions of doctors and doctor–patient relationships be tied up with education for sensibility?
- How can artists work with clinicians, through the medical humanities in medical education, to better educate sensibility?
The book will be of interest to all medical educators and clinicians, including those health and social care professionals outside of medicine who work with doctors.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
1. Medicine making sense: the senses as a system
2. ‘Out, damned spot!’: The abject in medicine, cadaver dissection and education for insensibility
3. How do I smell?
4. From Listening to Hearing
5. Medical students learn ‘sonic alignment’: the medical humanities and listening
6. "How do I look?": from ‘looking’ to ‘seeing’
7. Doing and researching aesthetic work in the visual domain
8. Touch/ Don’t touch
9. "How do I look?": performativity and identity
Több
Erläuterungen zur VDE-Bestimmung für den Schutz von Fernmeldeanlagen gegen Überspannungen: DIN 57 845/VDE 0845/4.76
4 197 Ft
3 987 Ft
House Hearing, 107th Congress: H.R. 4968, to Provide for the Exchange of Certain Lands in Utah
5 540 Ft
5 097 Ft
Peruvian Antiquities
15 811 Ft
14 546 Ft