• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Eclipsed Cinema: The Film Culture of Colonial Korea

    Eclipsed Cinema by Kim, Dong Hoon;

    The Film Culture of Colonial Korea

    Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 95.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 386 Ft (43 225 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 631 Ft off)
      • Kedvezményes ár 41 755 Ft (39 767 Ft + 5% áfa)

    45 386 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Edinburgh University Press
    • Megjelenés dátuma 2017. március 21.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781474421805
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 605 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 40 black and white illustrations Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In this ground-breaking investigation into the seldom-studied film culture of colonial Korea (1910-1945), Dong Hoon Kim brings new perspectives to the associations between colonialism, modernity, film historiography and national cinema.

    Több

    Hosszú leírás:

    In this ground-breaking investigation into the seldom-studied film culture of colonial Korea (1910-1945), Dong Hoon Kim brings new perspectives to the associations between colonialism, modernity, film historiography and national cinema. By reconstructing the lost intricacies of colonial film history, Eclipsed Cinema explores under-investigated aspects of colonial film culture, such as the representational politics of colonial cinema, the film unit of the colonial government, the social reception of Hollywood cinema, and Japanese settlers’ film culture. Filling a significant void in Asian film history, Eclipsed Cinema greatly expands the critical and historical scopes of early cinema and Korean and Japanese film histories, as well as modern Asian culture, and colonial and postcolonial studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations Acknowledgements INTRODUCTIONINTRODUCING JOSEON CINEMA: THE QUESTION OF FILM HISTORY AND THE FILM CULTURE OF COLONIAL KOREA

    CHAPTER 1 THE BEGINNING: TOWARD A MASS ENTERTAINMENT Film Culture Begins: The Development of Early Film Culture Film Production Begins: Moving Picture Unit of the Office of the Governor-General

    CHAPTER 2JOSEON CINEMA, CINEMATIC JOSEON: ON SOME CRITICAL QUESTIONS OF JOSEON CINEMA Desperately Seeking the Joseon Image: Arirang (1926) and the Making of Joseon Film Aesthetics Joseon Film Lyricism: Joseon Colour and Joseon Films ‘Exported’ to Japan

    CHAPTER 3MIGRATING WITH THE MOVIES: JAPANESE SETTLER FILM CULTURE The Formation and Characteristics of Settler Film Culture ‘A Film Practice Distinctly Joseon’: The Ethnic Segregation of Movie Theatres

    CHAPTER 4COLONIAL FILM SPECTATORSHIP: NATIONALIST ENOUGH? Korean Spectators or How They Learned to Stop Worrying and Love Hollywood Performing Colonial Identity: The Transcolonial Practice of Byeonsa/Benshi

    CHAPTER 5FILM SPECTATORSHIP AND THE TENSIONS OF MODERNITYModern Girls and Boys Go to the Movies: Cinema, Modernity, and the Colonised Nation Mobility, Movie Theatres, and Female Film Spectatorship

    CONCLUSION INTEGRATING INTO THE IMPERIAL CINEMA Appendix Bibliography

    Több