East Asian Auteurism, Cinephilia and the Media Platform Era
Film Authorship Rethought
Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 440 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 558 Ft (37 674 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 997 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2025. július 31.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781399536691
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 black and white illustrations 683
Kategóriák
Rövid leírás:
Discusses the changing nature of the East Asian auteur image within platform-driven, cinephilic culture.
TöbbHosszú leírás:
This book makes a critical intervention in the scholarship of East Asian cinema by examining how the platform-driven cinephilic engagement evokes a new imaginary of auteurs. While East Asian filmmakers continue to provide world screens with vibrant and innovative works in recent years, their names and visions have been intensely scrutinised and renegotiated by global cinephiles on digital media platforms such as Facebook, Letterboxd, MUBI, X, and Bilibili. The novel cinephilic experiences potentially problematises the authorial intent and structure legitimised by the traditional cinema, thus, challenging what film authorship means. This monograph employs a dual structuring of auteurism and digital cinephilia to contend how East Asian auteurs’ brands are recoded, re-mobilised, and reassessed by platform users. As the first book-length account in the area, this volume calls for conceptual rethought of the auteur function in East Asia at the crossroads of film studies, audience/cinephilia studies, and new media studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
List of Figures
Introduction: Sketch the Scene: East Asian Auteurs in Platformised Cinephilic Networks
1. Parodying Wong Kar-wai: Remakes and Remixes of Auteurist Brand on Bilibili
2. Ozu on Criterion and Letterboxd: The Digitally Mediated Posthumous Auteur Persona
3. Becoming Viral and Meme-able: Bong Joon-ho and the Korean-Global Auteur Identity
4. Between Independent Power and State Governance: Jia Zhangke’s Contentious Status on Douban
5. Self-Making and the Auteurist Discourse of Anthony Chen on Social Networking Platforms
6. Sylvia Chang on MUBI: Female Film Authorship and the Promise of Taste Making
Conclusion: Film Authorship Reloaded: The Mutating Auteur-Cinephile Politics in East Asia
Bibliography
Filmography
Index