Dynamics and Performativity of Imagination
The Image between the Visible and the Invisible
Sorozatcím: Routledge Research in Cultural and Media Studies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 54.99
-
26 271 Ft (25 020 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 254 Ft off)
- Kedvezményes ár 21 017 Ft (20 016 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 271 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2013. február 14.
- ISBN 9780415516945
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem386 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 710 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 Halftones, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this interdisciplinary anthology, essays study the relationship between the imagination and images both material and mental. Through case studies on a diverse array of topics including photography, film, sports, theater, and anthropology, contributors focus on the role of the creative imagination in seeing and producing images and the imaginary.
TöbbHosszú leírás:
In this interdisciplinary anthology, essays study the relationship between the imagination and images both material and mental. Through case studies on a diverse array of topics including photography, film, sports, theater, and anthropology, contributors focus on the role of the creative imagination in seeing and producing images and the imaginary.
Több
Tartalomjegyzék:
List of Figures
Acknowledgments
1 Introduction: The Indispensability of the Imagination
Bernd Huppauf and Christoph Wulf
Part I: Imagination, Fantasy and Creativity
Introduction to Part I
2 Imagination
Gert Mattenklott
3 Aesthetic Immanence
Georges Didi-Huberman
4 Imagination, Figurality and Creativity: Conditions of Cultural Innovation
Dieter Mersch
5 Intuition and Imagination: How to See Something that is Not There
Ludger Schwarte
Part II: A Look at Pictures – Pictures Look Back
Introduction to Part II
6 What is: Seeing an Image?
Marie José Mondzain
7 The Gaze in the Image: A Contribution to an Iconology of the Gaze
Hans Belting
8 Imagination or Response?: Some Remarks on the Understanding of Images and Pictures in Pre-modern China
Mathias Obert
9 The Nature of Face Recognition: A Perspective from the Cognitive Neurosciences David Poeppel and Clare Stroud
Part III: Body Images and Body Imaginations
Introduction to Part III
10 The Neapolitan Gesture
Gunter Gebauer
11 Images of Social Life
Christoph Wulf
12 Performative Spaces and Imagined Spaces: How Bodily Movement Sets the Imagination in Motion
Erika Fischer-Lichte
13 Media Images, Sports Rituals and the Imaginary
K. Ludwig Pfeiffer
14 Ferocious Images
Peter Sloterdijk
Part IV: Indeterminacy and Fuzziness of Images
Introduction to Part IV
15 Indeterminacy: On the Logic of the Image
Gottfried Boehm
16 Between Imitation and Simulation: Towards an Aesthetics of Fuzzy Images
Bernd Huppauf
17 A Small History (of) Still Passing
Rebecca Schneider
18 Scribbling, Scraping off, Painting over: Effacing Pictures in Literary Texts
Gabriele Brandstetter
19 Kierkegaard’s Shadow Figures
Martin Puchner
Part V: Constructions of the Visual
Introduction to Part V
20 The Unspeakable and the Unimaginable: Word and Image in a Time of Terror
W.J.T. Mitchell
21 Face and Mass: Towards an Aesthetic of the Cross-Cut in Film
Gertrud Koch
22 Synaesthesia: Physiological Diagnosis, Practice of Perception, Art Program: A Semiotic Re-analysis
Roland Posner and Dagmar Schmauks
23 Recognisability and Visual Evidence in Medical Imaging versus Scientific Objectivity
Britta Schinzel
Notes on Contributors
Index
Több