• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Dressaged Animality: Human and Animal Actors in Contemporary Performance

    Dressaged Animality by Moravec, Lisa;

    Human and Animal Actors in Contemporary Performance

    Sorozatcím: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 130.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        62 107 Ft (59 150 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 421 Ft off)
      • Kedvezményes ár 49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)

    62 107 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    The book applies a productive interdisciplinary lens of art history, performance, and animal studies for approaching political economy issues, critiquing anthropomorphic worldviews, and provoking thoughts around animal and human nature that spark impulses for an innovative performance aesthetics and ethics.

    Több

    Hosszú leírás:

    The book applies a productive interdisciplinary lens of art history, performance, and animal studies for approaching political economy issues, critiquing anthropomorphic worldviews, and provoking thoughts around animal and human nature that spark impulses for an innovative performance aesthetics and ethics.


    It combines Marxist analysis with feminist and posthumanist methodology to analyse the relation between ?societal dressage? and ?bodily animality? that humans and animals share. Within this original theoretical framework, the book develops the concept of ?dressaged animality? as a mode of critique to analyse the social and political function of interdisciplinary forms of ?contemporary performances.?


    Drawing on archival and primary research, the book theorises and historicises more than 15 performance practices in which animality is allegorically staged through by humans danced, real, or filmically mediated animals. It focuses on Rose English?s pioneering approach to performance-making as well as on overlooked performances by other renown and largely unknown American (Mike Kelley/Kate Foley, Robert Morris, Bruce Nauman, Yvonne Rainer, Diana Thater), British (Mark Wallinger, Rose English), and European artists (Tamara Grcic, Judith Hopf, Joseph Beuys, Bartabas) from the late 1960s until the late 2010s. While various types of artistic practice are framed as forms of critique (for example, protest art, interventionist strategies, institutional critique), the book maps an original performance theory in art which shows that contemporary artistic performances can also take up a critique of societal dressage.


    This study will be of great interest to students and scholars in art history, theatre, dance and performance studies, and ecology, as well as to artists and curators working with performance.



    ?This highly original book, by galloping from pre-modern times to contemporary artistic strategies, analyses the interdisciplinary parcours that is societal dressage. A knowledgeable take on our shared beastly rhythms and body politics for those who want to reflect on "how we can more ethically train, rehearse, and perform together"?.



    Petra Lange-Berndt, Professor of Modern and Contemporary Art, Universit

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Theorising Dressage  2. Performance Histories: The Mechanisms of Human and Animal Dressage  3. The Critique of Dressage: Dancing Horses  4. The Ethics of Dressage: Non-Acting Dressage Acts  5. The Technology of Dressage: Animal Machines  6. Conclusion: Dressaged Animalities: Towards Human?Animal Forms of Bodily Realism

    Több