• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Dress Codes: Fashioning Intellectual Property

    Dress Codes: Fashioning Intellectual Property by Gibson, Johanna;

    Sorozatcím: Intellectual Property, Theory, Culture;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 105.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        50 163 Ft (47 775 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 016 Ft off)
      • Kedvezményes ár 45 147 Ft (42 998 Ft + 5% áfa)

    50 163 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2027. augusztus 27.

    • ISBN 9781472470072
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book addresses the social, commercial, legal and cultural relationship between fashion and its protection through an interdisciplinary approach to the application of the law.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book addresses the social, commercial, legal and cultural relationship between fashion and its protection through an interdisciplinary approach to the application of the law, not only in terms of the relevance of the law and the management and sociology of knowledge in the fashion industries, but also in terms of the interaction with art history and fashion theory, as well as socio-economic and cultural concerns. The work analyses critically the social, political and legal aspects of the fashion and design industries and addresses the sometimes difficult relationship between fashion and law in a commercial as well as social context. The study characterises this relationship carefully, beginning by tracing the historical and sociological foundations for fashion and its curation, both as public and personal object, and taking this through to contemporary practices of collaboration, transformation and the process of design, all of which present particular challenges to a traditional intellectual property practice. Through a series of discussions and particular examples, the book provides specific insight into design practice, fashion and art, fashion media, merchandising and retail curation, towards a more comprehensive understanding of the relationship between fashion and intellectual property. However, the discussion is especially relevant to current and topical commercial and practical tensions in other areas of the creative industries, in that it takes the extension of artistic and commercial practice into the productive relationships between fashion and art, music, film, celebrity and the digital. Therefore, through a thorough examination of the fashion industries, the book allows for a wider insight into the creative industries more broadly speaking.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: The Art of Fashion


    Chapter 1: A Time and a Place


    Chapter 2: A Taste for Business


    Chapter 3: The Properties of Fashion


    Chapter 4: Timeless Pieces


    Chapter 5: In Fashion


    Chapter 6: The Culture of Fashion


    Chapter 7: Identity Shows


    Conclusion

    Több