Designed to Sell
The Evolution of Modern Merchandising and Display
Sorozatcím: Routledge Research in Interior Design;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. január 21.
- ISBN 9781032474755
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 240 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 55 Illustrations, black & white 431
Kategóriák
Rövid leírás:
Designed to Sell presents an engaging account of mid-twentieth century department store design and display in America from the 1930s to the 1960s.
TöbbHosszú leírás:
Designed to Sell presents an engaging account of mid-twentieth-century department store design and display in America from the 1930s to the 1960s. It traces the development of postwar philosophies of retail design that embodied aesthetics and function and new modes of merchandise display, resulting in the emergence of a new type of industrial designer.
The evolution of aesthetics in department stores during this period reflected larger cultural shifts in consumer behaviour and lifestyle. Designed to Sell explores these changes using five key case studies and original archival sources to reveal the link between designers and consumption beyond the design of individual objects. It argues that design is not simply connected to retail consumption, but that it is capable of controlling how and where customers shop and what they are drawn to purchase.
This book contextualises this discussion and brings it up to date for students and scholars interested in design, retail, and interior history.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
Scope and Thesis
Vocabulary
Chapter Organization
Note on Sources
1 Setting the Stage: Design and Display at the Turn of the Twentieth Century
Merchandising at the Turn of the Century
Spectacle and the Museumification of Displays
Display Men, Window Dressers, and the First Merchandisers
Display Before Visual Merchandising: "Scientific Selling"
2 The Development of Visual Merchandising
Professionalization of Interior Display
The Introduction of "Visual Merchandising"
3 Downtown Remodeling: Implementing New Conversations
Selling Modernism
Raymond Loewy and The Foley Brothers Department Store
Gimbels Gets The Raymond Loewy "Magic Touch"
4 The Challenge of Efficiency in a Specialty Shop
Differences in Display: Merchandising in Upscale Specialty Stores
Neiman Marcus, 1941 and 1953
5 Seeing Change: The "Personality" of a Store
Early Suburban Branch Locations
"Informality" at Neiman Marcus, Preston Center
Raymond Loewy Associates’ "Community" Building
6 "Image Building" In the Shopping Center, the 1960s
From Small-Town Store to National Retailer: The J.C. Penney Company
Together Under One Roof: The NorthPark Mall
Conclusion
Több
Mona and the Little Smile: Mona & Das Leise Lacheln
5 610 Ft
5 161 Ft
Hippolytos
33 159 Ft
31 501 Ft
A Pure Drop: The Life of Jeff Buckley
10 983 Ft
10 104 Ft
ASTERISK, m. CD-ROM
16 569 Ft
15 741 Ft
Der Streit um Theologie und Philosophie: an der Wende zum Spätmittelalter - Zur Konstruktion diskursiver Wirklichkeiten um 1300
28 203 Ft
26 793 Ft