• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Death, The Dead and Popular Culture

    Death, The Dead and Popular Culture by Penfold-Mounce, Ruth;

    Sorozatcím: Emerald Studies in Death and Culture;

      • Kiadói listaár GBP 48.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        23 404 Ft (22 290 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Emerald Publishing Limited
    • Megjelenés dátuma 2018. június 1.

    • ISBN 9781787430549
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem160 oldal
    • Méret 198x129x9 mm
    • Súly 180 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Portrayals of death and the dead are everywhere within popular culture revealing much about contemporary society?s engagement with mortality. Drawing upon celebrity posthumous careers, organ transplantation mythology and the fictional dead, this book considers how representations of the dead in popular culture exert powerful agency.

    Több

    Hosszú leírás:

    Within popular culture, death is not the end, but instead a space where the dead can exert agency whilst entertaining the consumer. Popular culture enables the dead to be consumed by the living on a mass global scale, actively engaging them with issues of mortality. 




    This book develops the sociological intersectionality between death, the dead and popular culture by examining the agency of the dead. Drawing upon the posthumous careers of the celebrity dead and organ transplantation mythology in popular culture the dead are shown to not be hampered by death but to benefit from the symbolic and economic value they can generate. Meanwhile the fictional dead ? the Undead and the dead in crime drama ? are conceptualised through morbid sensibility and morbid space to mobilise consumer consideration of mortality and even challenge the public wisdom that contemporary Western society is in death denial and that death is taboo.  



    Death and the dead, within the parameters of popular culture, form a palatable and normative bridge between viewers and mortality, iterating the innate value and hidden depths of popular culture in the study of contemporary society. 




    This book will be of interest to anybody who researches death, popular culture and questions of mortality.




    Arguing that the dead in popular culture have agency, this cross-disciplinary study delves into the dead in popular media, looking at fictional characters and nonfictional dead celebrities. Some subjects addressed are organ transplantation, zombies and vampires, and the posthumous careers of celebrities such as Robin Williams, Elizabeth Taylor, and Marilyn Monroe.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: The Agency of the Dead

    2. Posthumous Careers of Celebrities
    3. The Afterlife of Corpses: Organ Transplantation

    4. The Undead, Morbid Sensibility and Morbid Space 

    5. Confronting Death and the Authentic Dead

    6. Reflections on Encountering Death and Corpses

    Több