• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Death, Men, and Modernism: Trauma and Narrative in British Fiction from Hardy to Woolf

    Death, Men, and Modernism by Freedman, Ariela;

    Trauma and Narrative in British Fiction from Hardy to Woolf

    Sorozatcím: Literary Criticism and Cultural Theory;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    First Published in 2003. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

    Több

    Hosszú leírás:

    Death, Men and Modernism argues that the figure of the dead man becomes a locus of attention and a symptom of crisis in British writing of the early to mid-twentieth century. While Victorian writers used dying women to dramatize aesthetic, structural, and historical concerns, modernist novelists turned to the figure of the dying man to exemplify concerns about both masculinity and modernity. Along with their representations of death, these novelists developed new narrative techniques to make the trauma they depicted palpable. Contrary to modernist genealogies, the emergence of the figure of the dead man in texts as early as Thomas Hardy's Jude the Obscure suggests that World War I intensified-but did not cause-these anxieties. This book elaborates a nodal point which links death, masculinity, and modernity long before the events of World War I.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements Chapter 1: Introduction: Death, Men and Modernism Chapter 2: The Self-Spectre: Haunted Narrative in Jude the Obscure Chapter 3: E. M. Forster and the Gender of Dying Chapter 4: Death Watch: Lawrence, Ford, Freud Chapter 5: After the Party: Woolf, Mansfield and World War I Chapter 6: Gifts, Goods and Gods: H.D., Freud and Trauma Afterword Bibliography Index

    Több