Current Issues in Asian Tourism: Volume II
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. szeptember 25.
- ISBN 9780367679644
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 476 g
- Nyelv angol 498
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume draws together a collection of papers from Current Issues in Asian Tourism (CIAT). It focuses on on marketing, consumption and demand for Asian tourism, sustainable Asian tourism destinations and Asian tourism research methods.
TöbbHosszú leírás:
Current Issues in Asian Tourism: Volume II draws together a collection of papers from Current Issues in Asian Tourism (CIAT). CIAT was launched by the editors of Current Issues in Tourism in response to the growing number of papers about tourism in Asia received by the journal and the increasing number of authors from Asian countries.
This volume focuses on three aspects of Asian tourism. Firstly, the section on marketing, consumption and demand for Asian tourism includes papers on mega events, creative experiences, World Heritage Sites and pollution. Secondly, a group of papers focus on sustainable Asian tourism destinations including papers on investment, climate change, energy and local food. Finally, there are two chapters on Asian tourism research methods including the use of photography and qualitative methods.
The papers in this book were originally published in Current Issues in Asian Tourism.
TöbbTartalomjegyzék:
Marketing, Consumption and Demand for Asian Tourism
1. Introduction to Current Issues in Asia: COVID-19 and beyond
C. Michael Hall and Chris Cooper
2. Tourist arrivals in Korea: Hallyu as a pull factor
SungKyu Lim and Evangelos Giouvris
3. Local and international perspectives of the influence of creative experiences of Chinese traditional culture on revisit intentions
Chih-Hsing Liu
4. A study of segmentation of cannabis-oriented tourists from China based on motivation
Jun Wen, Fang Meng, Tianyu Ying and Yaniv Belhassen
5. A journey of hope: an institutional perspective of Japanese outbound reproductive tourism
I-Chieh Michelle Yang
6. Tourist behaviour through consumption in Melaka World Heritage Site
Nurul Diyana Md Khairi, Hairul Nizam Ismail and Syed Muhammad Rafy Syed Jaafar
7. Perceived pollution and inbound tourism for Shanghai: a panel VAR approach
Xu Xu and Markum Reed
8. Profiling the elite middle-age Chinese outbound travellers: a 3rd wave?
Jigang Bao, Xin Jin and David Weaver
9. Structural relationships among mega-event experiences, emotional responses, and satisfaction: focused on the 2014 Incheon Asian Games
HakJun Song, MinCheol Kim and Yunseon Choe
Sustainable Asian Destinations
10. When destination attractiveness shifts in response to climate change: tourists’ adaptation intention in Taiwan’s Kenting National Park
Wei-Ching Wang, Chung-Hsien Lin, Wen-Bor Lu and Su-Hsin Lee
11. Understanding the role of local food in sustaining Chinese destinations
Qian Chen and Rong Huang
12. How to improve tourism energy efficiency to achieve sustainable tourism: evidence from China
Lamei He, Jianping Zha and Hui Ann Loo
13. The interaction effect of tourism and foreign direct investment on urban–rural income disparity in China: a comparison between autonomous regions and other provinces
Joon Ho Kim and Kyung Ho Kang
Asian Tourism Research Methods
14. Towards an understanding of Chinese tourist photography: evidence from the UK
Mohan Li, Richard Sharpley and Sean Gammon
15. Exploring qualitative applications of social media data for place-based assessments in destination planning
Allie McCreary, Erin Seekamp, Mae Davenport and Jordan W. Smith
Több