• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Current Issues in Asian Tourism: Volume II

    Current Issues in Asian Tourism: Volume II by Hall, C. Michael; Cooper, Chris;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)

    20 060 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2023. szeptember 25.

    • ISBN 9780367679644
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem272 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 476 g
    • Nyelv angol
    • 498

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume draws together a collection of papers from Current Issues in Asian Tourism (CIAT). It focuses on on marketing, consumption and demand for Asian tourism, sustainable Asian tourism destinations and Asian tourism research methods.

    Több

    Hosszú leírás:

    Current Issues in Asian Tourism: Volume II draws together a collection of papers from Current Issues in Asian Tourism (CIAT). CIAT was launched by the editors of Current Issues in Tourism in response to the growing number of papers about tourism in Asia received by the journal and the increasing number of authors from Asian countries.

    This volume focuses on three aspects of Asian tourism. Firstly, the section on marketing, consumption and demand for Asian tourism includes papers on mega events, creative experiences, World Heritage Sites and pollution. Secondly, a group of papers focus on sustainable Asian tourism destinations including papers on investment, climate change, energy and local food. Finally, there are two chapters on Asian tourism research methods including the use of photography and qualitative methods.


    The papers in this book were originally published in Current Issues in Asian Tourism.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Marketing, Consumption and Demand for Asian Tourism


    1. Introduction to Current Issues in Asia: COVID-19 and beyond


    C. Michael Hall and Chris Cooper


    2. Tourist arrivals in Korea: Hallyu as a pull factor


    SungKyu Lim and Evangelos Giouvris


    3. Local and international perspectives of the influence of creative experiences of Chinese traditional culture on revisit intentions


    Chih-Hsing Liu


    4. A study of segmentation of cannabis-oriented tourists from China based on motivation


    Jun Wen, Fang Meng, Tianyu Ying and Yaniv Belhassen


    5. A journey of hope: an institutional perspective of Japanese outbound reproductive tourism


    I-Chieh Michelle Yang


    6. Tourist behaviour through consumption in Melaka World Heritage Site


    Nurul Diyana Md Khairi, Hairul Nizam Ismail and Syed Muhammad Rafy Syed Jaafar


    7. Perceived pollution and inbound tourism for Shanghai: a panel VAR approach


    Xu Xu and Markum Reed


    8. Profiling the elite middle-age Chinese outbound travellers: a 3rd wave?


    Jigang Bao, Xin Jin and David Weaver


    9. Structural relationships among mega-event experiences, emotional responses, and satisfaction: focused on the 2014 Incheon Asian Games


    HakJun Song, MinCheol Kim and Yunseon Choe


    Sustainable Asian Destinations


    10. When destination attractiveness shifts in response to climate change: tourists’ adaptation intention in Taiwan’s Kenting National Park


    Wei-Ching Wang, Chung-Hsien Lin, Wen-Bor Lu and Su-Hsin Lee


    11. Understanding the role of local food in sustaining Chinese destinations


    Qian Chen and Rong Huang


    12. How to improve tourism energy efficiency to achieve sustainable tourism: evidence from China


    Lamei He, Jianping Zha and Hui Ann Loo


    13. The interaction effect of tourism and foreign direct investment on urban–rural income disparity in China: a comparison between autonomous regions and other provinces


    Joon Ho Kim and Kyung Ho Kang


    Asian Tourism Research Methods


    14. Towards an understanding of Chinese tourist photography: evidence from the UK


    Mohan Li, Richard Sharpley and Sean Gammon


    15. Exploring qualitative applications of social media data for place-based assessments in destination planning


    Allie McCreary, Erin Seekamp, Mae Davenport and Jordan W. Smith

    Több