Crossing Bar Lines – The Politics and Practices of Black Musical Space
The Politics and Practices of Black Musical Space
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 26.99
-
12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 289 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 605 Ft (11 052 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 894 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2021. március 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781496832115
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem204 oldal
- Méret 228x152x15 mm
- Súly 312 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 musical examples; 1 table 141
Kategóriák
Rövid leírás:
Reframes the nature and purpose of jazz improvisation to illuminate the cultural work being done by five creative musicians between 2005 and 2019. The political thought of these African American improvisers is documented through multilayered case studies that make explicit how these musicians articulate their positionality in broader society.
TöbbHosszú leírás:
In Crossing Bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space James Gordon Williams reframes the nature and purpose of jazz improvisation to illuminate the cultural work being done by five creative musicians between 2005 and 2019. The political thought of five African American improvisers-trumpeters Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire, drummers Billy Higgins and Terri Lyne Carrington, and pianist Andrew Hill-is documented through insightful, multilayered case studies that make explicit how these musicians articulate their positionality in broader society.
Informed by Black feminist thought, these case studies unite around the theory of Black musical space that comes from the lived experiences of African Americans as they improvise through daily life. The central argument builds upon the idea of space-making and the geographic imagination in Black Geographies theory. Williams considers how these musicians interface with contemporary social movements like Black Lives Matter, build alternative institutional models that challenge gender imbalance in improvisation culture, and practice improvisation as joyful affirmation of Black value and mobility. Both Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire innovate musical strategies to address systemic violence. Billy Higgins's performance is discussed through the framework of breath to understand his politics of inclusive space. Terri Lyne Carrington confronts patriarchy in jazz culture through her Social Science music project. The work of Andrew Hill is examined through the context of his street theory, revealing his political stance on performance and pedagogy. All readers will be elevated by this innovative and timely book that speaks to issues that continue to shape the lives of African Americans today.
The Last Day of JFK: Two Programmes from the BBC Archives
8 062 Ft
7 417 Ft
Genesis: Artificial Intelligence, Hope, and the Human Spirit
10 510 Ft
8 934 Ft