Crossing Bar Lines – The Politics and Practices of Black Musical Space
The Politics and Practices of Black Musical Space
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 88.00
-
42 042 Ft (40 040 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 204 Ft off)
- Kedvezményes ár 37 838 Ft (36 036 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 042 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2021. március 1.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781496832108
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem204 oldal
- Méret 228x152x16 mm
- Súly 435 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 musical examples; 1 table 133
Kategóriák
Rövid leírás:
Reframes the nature and purpose of jazz improvisation to illuminate the cultural work being done by five creative musicians between 2005 and 2019. The political thought of these African American improvisers is documented through multilayered case studies that make explicit how these musicians articulate their positionality in broader society.
TöbbHosszú leírás:
In Crossing Bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space James Gordon Williams reframes the nature and purpose of jazz improvisation to illuminate the cultural work being done by five creative musicians between 2005 and 2019. The political thought of five African American improvisers-trumpeters Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire, drummers Billy Higgins and Terri Lyne Carrington, and pianist Andrew Hill-is documented through insightful, multilayered case studies that make explicit how these musicians articulate their positionality in broader society.
Informed by Black feminist thought, these case studies unite around the theory of Black musical space that comes from the lived experiences of African Americans as they improvise through daily life. The central argument builds upon the idea of space-making and the geographic imagination in Black Geographies theory. Williams considers how these musicians interface with contemporary social movements like Black Lives Matter, build alternative institutional models that challenge gender imbalance in improvisation culture, and practice improvisation as joyful affirmation of Black value and mobility. Both Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire innovate musical strategies to address systemic violence. Billy Higgins's performance is discussed through the framework of breath to understand his politics of inclusive space. Terri Lyne Carrington confronts patriarchy in jazz culture through her Social Science music project. The work of Andrew Hill is examined through the context of his street theory, revealing his political stance on performance and pedagogy. All readers will be elevated by this innovative and timely book that speaks to issues that continue to shape the lives of African Americans today.