• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Critical Representations of Work and Organization in Popular Culture

    Critical Representations of Work and Organization in Popular Culture by Rhodes, Carl; Westwood, Robert;

    Sorozatcím: Routledge Advances in Management and Business Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 55.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 749 Ft (25 475 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 350 Ft off)
      • Kedvezményes ár 21 399 Ft (20 380 Ft + 5% áfa)

    26 749 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2009. január 1.

    • ISBN 9780415578509
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem248 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 450 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 2 Tables, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This fascinating book demonstrates how popular culture is a compelling arena for the critique of organizational life, one that plays out the complex and contradictory relations that people have with the organizations in which they work.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book challenges traditional organizational theory, looking to representations of work and organizations within popular culture and the ways in which these institutions have also been conceptualized and critiqued there. Through a series of essays, Rhodes and Westwood examine popular culture as a compelling and critical arena in which the complex and contradictory relations that people have with the organizations in which they work are played out. By articulating the knowledge in popular culture with that in theory, they provide new avenues for understanding work organizations as the dominant institutions in contemporary society.



    Rhodes and Westwood provide a critical review of how organizations are represented in various examples of contemporary popular culture. The book demonstrates how popular culture can be read as an embodiment of knowledge about organizations – often more compelling than those common to theory – and explores the critical potential of such knowledge and the way in which popular culture can reflect on the spirit of resistance, carnivalisation and rebellion.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1: Introduction  1. Introduction: Representation/Culture/Organization  2. Management as Popular Culture  Part 2: Cinema  3. Images of Bureaucracy in the Cinema  4. Leads to a Closing: Salesmen, Identity and Masculinity  5. Cyborg Fantasies and Imagined Futures of Organizations  Part 3: Television  6. Representations of Work and Management in British Sitcoms  7. The Carnivalization of Organizations in Television Comedy  8. Reception of McDonald’s in Sociology and Television Animation  Part 4: Music  9. Selling Out: Authenticity and Resistance in Rock Music  10. Bruce Springsteen, Management Gurus and the Trouble of the Promised Land  12. Songs of Work, Solidarity and Resistance from Joe Hill to Billy Bragg  13. Coda: What can Organization Studies do with Popular Culture?

    Több