Critical Representations of Work and Organization in Popular Culture
Sorozatcím: Routledge Advances in Management and Business Studies; 10;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 150.00
-
71 662 Ft (68 250 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 332 Ft off)
- Kedvezményes ár 57 330 Ft (54 600 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 662 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2007. december 21.
- ISBN 9780415359894
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem244 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 630 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Tables, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This fascinating book demonstrates how popular culture is a compelling arena for the critique of organizational life, one that plays out the complex and contradictory relations that people have with the organizations in which they work.
TöbbHosszú leírás:
This book challenges traditional organizational theory, looking to representations of work and organizations within popular culture and the ways in which these institutions have also been conceptualized and critiqued there. Through a series of essays, Rhodes and Westwood examine popular culture as a compelling and critical arena in which the complex and contradictory relations that people have with the organizations in which they work are played out. By articulating the knowledge in popular culture with that in theory, they provide new avenues for understanding work organizations as the dominant institutions in contemporary society.
Rhodes and Westwood provide a critical review of how organizations are represented in various examples of contemporary popular culture. The book demonstrates how popular culture can be read as an embodiment of knowledge about organizations – often more compelling than those common to theory – and explores the critical potential of such knowledge and the way in which popular culture can reflect on the spirit of resistance, carnivalisation and rebellion.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1: Introduction 1. Introduction: Representation/Culture/Organization 2. Management as Popular Culture Part 2: Cinema 3. Images of Bureaucracy in the Cinema 4. Leads to a Closing: Salesmen, Identity and Masculinity 5. Cyborg Fantasies and Imagined Futures of Organizations Part 3: Television 6. Representations of Work and Management in British Sitcoms 7. The Carnivalization of Organizations in Television Comedy 8. Reception of McDonald’s in Sociology and Television Animation Part 4: Music 9. Selling Out: Authenticity and Resistance in Rock Music 10. Bruce Springsteen, Management Gurus and the Trouble of the Promised Land 12. Songs of Work, Solidarity and Resistance from Joe Hill to Billy Bragg 13. Coda: What can Organization Studies do with Popular Culture?
Több
Geography: Realms, Regions, and Concepts
96 978 Ft
87 280 Ft