• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Country Boys and Redneck Women – New Essays in Gender and Country Music: New Essays in Gender and Country Music

    Country Boys and Redneck Women – New Essays in Gender and Country Music by Pecknold, Diane; Mccusker, Kristine M.;

    New Essays in Gender and Country Music

    Sorozatcím: American Made Music Series;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 26.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 289 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 605 Ft (11 052 Ft + 5% áfa)

    12 894 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
    • Megjelenés dátuma 2016. február 29.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781496805058
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 231x152x20 mm
    • Súly 508 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 black & white illustrations, 2 tables, 3 musical examples
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In this follow-up volume to A Boy Named Sue, some of the leading authors in the field of country music studies reexamine the place of gender in country music, considering the ways country artists and listeners have negotiated gender and sexuality through their music and how gender has shaped the way that music is made and heard.

    Több

    Hosszú leírás:

    "Essays that overthrow stereotypes and demonstrate the genre's power and mystique.

    Contributions by Georgia Christgau, Alexander S. Dent, Leigh H. Edwards, Caroline Gnagy, Kate Heidemann, Nadine Hubbs, Jocelyn Neal, Åse Ottosson, Travis Stimeling, Matthew D. Sutton, and Chris Wilson

    Country music boasts a long tradition of rich, contradictory gender dynamics, creating a world where Kitty Wells could play the demure housewife and the honky-tonk angel simultaneously, Dolly Parton could move from traditionalist """"girl singer"""" to outspoken trans rights advocate, and current radio playlists can alternate between the reckless masculinity of bro-country and the adolescent girlishness of Taylor Swift.

    In this follow-up volume to A Boy Named Sue, some of the leading authors in the field of country music studies reexamine the place of gender in country music, considering the ways country artists and listeners have negotiated gender and sexuality through their music and how gender has shaped the way that music is made and heard. In addition to shedding new light on such legends as Wells, Parton, Loretta Lynn, and Charley Pride, it traces more recent shifts in gender politics through the performances of such contemporary luminaries as Swift, Gretchen Wilson, and Blake Shelton. The book also explores the intersections of gender, race, class, and nationality in a host of less expected contexts, including the prisons of WWII-era Texas, where the members of the Goree All-Girl String Band became the unlikeliest of radio stars; the studios and offices of Plantation Records, where Jeannie C. Riley and Linda Martell challenged the social hierarchies of a changing South in the 1960s; and the burgeoning cities of present-day Brazil, where """"college country"""" has become one way of negotiating masculinity in an age of economic and social instability."

    Több