• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Countering Right Wing Extremism in Education: Schooling in the Racist Badland

    Countering Right Wing Extremism in Education by Mattsson, Christer; Johansson, Thomas; Andreasson, Jesper;

    Schooling in the Racist Badland

    Sorozatcím: Routledge Studies in Countering Violent Extremism;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. július 30.

    • ISBN 9781032762142
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem124 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 240 g
    • Nyelv angol
    • 583

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book investigates how schools deal with racism and extremism, focusing on everyday life, students, and the surrounding community and geographical area.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book investigates how schools deal with racism and extremism, focusing on everyday life, students, and the surrounding community and geographical area.


    There is a lack of clarity on how racism and extremism should be managed in schools. Through extensive ethnographical data, interviews, and focus group interviews with students and school staff in mill towns and racist strongholds in Sweden, this book focuses on how racism and right-wing extremism are enacted, played out, and dealt with. It draws on theories of everyday and institutional racism as well as institutional ethnography. Formal and informal school strategies and pedagogical interventions intended to manage recurring problems in schools are discussed. The text offers a deeper insight into how racism and right-wing/neo-Nazism extremism are enacted and confronted in a rural Swedish school context and beyond.


    This book will be of interest to students of Terrorism Studies, Sociology, Cultural Studies, and Security Studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction  2. The social and symbolical heritage of the community  3. Life at the countryside  4. Teacher’s images of students and their home environments  5. Everyday harassments and pedagogical strategies  6. Non-white students in a sea of whiteness  7. The return of the repressed – the doxa  8. The presence of conspiracy theories and the notion of the deep state  9. Democracy and the fostering of democratic values in school  10. Conclusions and discussion

    Több