Contemporary Chinese Cinema and Visual Culture
Envisioning the Nation
Sorozatcím: Global East Asian Screen Cultures;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 770 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 080 Ft (10 552 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 849 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2023. február 23.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350254381
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 40 bw illus 431
Kategóriák
Hosszú leírás:
Honourable Mention, Best Monograph Award, BAFTSS Publication Awards 2022
Sheldon Lu's wide-ranging new book investigates how filmmakers and visual artists from mainland China, Hong Kong and Taiwan have envisioned China as it transitions from a socialist to a globalized capitalist state. It examines how the modern nation has been refashioned and re-imagined in order to keep pace with globalization and transnationalism.
At the heart of Lu's analysis is a double movement in the relationship between nation and transnationalism in the Chinese post-socialist state. He considers the complexity of how the Chinese economy is integrated in the global capitalist system while also remaining a repressive body politic with mechanisms of control and surveillance. He explores the interrelations of the local, the national, the subnational, and the global as China repositions itself in the world.
Lu considers examples from feature and documentary film, mainstream and marginal cinema, and a variety of visual arts: photography, painting, digital video, architecture, and installation. His close case studies include representations of class, masculinity and sexuality in contemporary Taiwanese and Chinese cinema; the figure of the sex worker as a symbol of modernity and mobility; and artists' representations of Beijing at the time of the 2008 Olympics.
Tartalomjegyzék:
Introduction: Refashioning the Nation in Transnational Cinema and Art
Part 1: Nationhood, Gender, Sexuality, Masculinity in Feature Film
1.Projecting the Chinese Nation on Domestic and Global Screens
2. Space, Mobility, Modernity: The Female Prostitute in Chinese-language Film
3. Re-orientations of Hong Kong Cinema and Transformations of Masculinity
4. Masculinity in Crisis: Male Characters in Jia Zhangke's Films
Part 2. Multimedia Engagements with the Local, National, and Global
5. Peripheral, Underground, and Independent Cinema
6. Performing and Romancing the Other in Film, Television Drama, and Ballet
7. Reshaping Beijing's Space: Architecture, Art, Photography, Film
8. Artistic and Multimedia Interventions
Conclusion: Globalization at Bay
Filmography
Bibliography
Index
Tea Cozies 3
5 258 Ft
4 838 Ft
The Chinese Filmography: The 2444 Feature Films Produced by Studios in the People's Republic of China from 1949 Through 1995
42 719 Ft
39 302 Ft
A Manifesto for Social Psychology
7 639 Ft
7 028 Ft