Consumerism in World History
The Global Transformation of Desire
Sorozatcím: Themes in World History;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 3
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. február 26.
- ISBN 9781032908731
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 460 g
- Nyelv angol 632
Kategóriák
Rövid leírás:
The third edition of Consumerism in World History explores the nature of consumerism and its evolution, with particular emphasis on the modern “consumer revolution” and its global scope.
TöbbHosszú leírás:
The third edition of Consumerism in World History explores the nature of consumerism and its evolution, with particular emphasis on the modern “consumer revolution” and its global scope.
The book deals with crucial interpretive issues, such as whether consumerism is a natural human expression or involves other causes, the relationship between consumer apparatus (such as shops and advertising) and human needs, and the interplay between Western and other regional forms of consumerism. It covers major historical moments and changes, including the consumer revolution in Western society beginning in the 17th century and regional cultural patterns from the 19th century onward. This is a substantially revised edition, with updated suggested readings, rewritten sections on premodern consumerism in agricultural societies, and globalization and consumerism, and expanded coverage of major regions like India and Latin America.
This volume is essential reading for all students of world history and will be of great value to those in business history and environmental history.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Consumerism and History Part I: Premodern Consumerism 2. The Origins of Consumerism 3. The Range and Limitations of Premodern Consumerism Part II: The Emergence of Modern Consumerism in Western Societies 4. The First Modern Consumer Societies: Western Europe in the 17th and 18th Centuries 5. Causes of the New Consumerism 6. Consumerism across the Atlantic: An Early Imitation 7. The Explosion of Consumerism in Western Europe and the United States 8. The Undercurrent of Opposition Part III: Modern Consumerism Begins to Go Global: 1850-1950 9. Consumerism in Russia 10. Consumerism in East Asia 11. Consumerism in the Islamic Near East 12. Consumerism in Latin America 13. Consumerism in Africa Part IV: A New Stage: Consumerism and Contemporary History 14. Regional and Other Variants 15. Globalization and Intensification 16. Conclusion: The Meanings of Modern Consumerism
Több