Conducting Original Research for Your Library
 
A termék adatai:

ISBN13:9781440880216
ISBN10:1440880212
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:160 oldal
Méret:234x155 mm
Nyelv:angol
681
Témakör:

Conducting Original Research for Your Library

 
Kiadó: Bloomsbury Libraries Unlimited
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Paperback
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 28.99
Becsült forint ár:
14 002 Ft (13 335 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

12 182 (11 601 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 13% (kb. 1 820 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
A concise manual for professionals in the field, this book helps librarians master the skills to conduct, interpret, and analyze their own original research.

Many working librarians discover that original research would help them advocate for their libraries, but some graduate programs teach only limited research skills. Designed for all librarians, this book is a practical guide to engaging with the research process, from identifying a problem to sharing findings with others. Authors Caitlin Gerrity and Scott Lanning have packed this introductory guide and reference book with short, to-the-point information that librarians will refer to often at all stages of a research project. From research ethics to statistical significance and everything in between, this primer is the point-of-need resource for librarians in public, academic, and school libraries who wish to use original research to support the profession.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction: The Importance of Conducting Research
2. Identifying a Research Problem and Finding Background Information
3. Writing a Literature Review and Managing Your Information Sources
4. Sharing Your Research with Others
5. Research Methods
6. Gathering Data
7. Statistical Significance, Power and Effect Size
8. Running and Interpreting Statistical Tests
9. Putting It All Together
Index