Collective Preferences in Democratic Politics
Opinion Surveys and the Will of the People
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 50.00
-
23 887 Ft (22 750 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 777 Ft off)
- Kedvezményes ár 19 110 Ft (18 200 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
23 887 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2003. szeptember 8.
- ISBN 9780521820998
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem386 oldal
- Méret 229x152x25 mm
- Súly 740 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 22 b/w illus. 25 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book advises how to make better use of opinion polls to represent the people's voice.
TöbbHosszú leírás:
Since so few people appear knowledgeable about public affairs, one might question whether collective policy preferences revealed in opinion surveys accurately convey the distribution of voices and interests in a society. This study, the first comprehensive treatment of the relationship between knowledge, representation, and political equality in opinion surveys, suggests some surprising answers. Knowledge does matter, and the way it is distributed in society can cause collective preferences to reflect disproportionately the opinions of some groups more than others. Sometimes collective preferences seem to represent something like the will of the people, but frequently they do not. Sometimes they rigidly enforce political equality in the expression of political viewpoints, but often they do not. The primary culprit is not any inherent shortcoming in the methods of survey research. Rather, it is the limited degree of knowledge held by ordinary citizens about public affairs. Accounting for these factors can help better appreciate thepossibilities for using opinion polls to represent the people's voice.
"This is a major work, arguably the most important in the study of public opinion since John Zaller's The Nature of Public Opinion. For many years distinguished scholars have suggested that, although citizens often are ill-informed and erratic in their judgments about politics, their errors and biases tend to cancel out. A comforting thought, if true. Althaus, however, provides the most compelling demonstration to date that it is false." Paul M. Sniderman, Stanford University
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; Part I. Illusions of Aggregation: 2. The power of noise; 3. Who speaks for the people?; Part II. Information Effects in Collective Preferences: 4. The impact of information effects; 5. The structure and causes of information effects; 6. The temporal dynamics of information effects; Part III. Opinion Surveys and Democratic Politics: 7. Opinion surveys and the will of the people; 8. What surveys can tell us about public opinion.
Több
The Book in Japan: A Cultural History from the Beginnings to the Nineteenth Century
99 125 Ft
91 195 Ft