Chinese Language and Culture Education
Representation, Imagination and Ideology of China in Australian Schools
Sorozatcím: The Routledge Series on Chinese Language Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. április 2.
- ISBN 9781032456027
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem210 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 18 Illustrations, black & white; 15 Halftones, black & white; 3 Line drawings, black & white 542
Kategóriák
Rövid leírás:
Against the background of the Australian government?s strategic plan to promote Asian languages in schools, this book is an innovative autoethnographic inquiry into what occurs in the implementation of a Chinese language and culture program in an Australian context.
TöbbHosszú leírás:
Against the background of the Australian government?s strategic plan to promote Asian languages in schools, this book is an innovative autoethnographic inquiry into what actually occurs in the implementation of a Chinese language and culture program in an Australian context.
Drawing on eight years of socio-cultural and educational fieldwork in a primary school, Chunyan Zhang examines complex, fluid and heterogeneous daily teaching practices and the ways in which ideas of China are assembled, presented and performed. She asks the following questions: What is China? Where does Taiwan fit into the China depicted in a multicultural, globalised classroom? Can Chinese communism or Chairman Mao be avoided in teaching English-speaking learners? What kind of China is brought in here while what kind of China is being silenced and othered? Through the partial connection between method assemblage and Daoist concepts, Zhang develops a water-like pedagogy in teaching. She uses the knowledge flow model to examine the imbalanced knowledge flow within teacher-student interactions. From finding China as a hybrid assemblage to proposing China as method, Zhang?s investigation makes an important contribution to the sociology of Chinese language education.
This book is an essential and rich content resource for primary and secondary teacher education and research, teacher candidates and educators in Chinese as a second language education.
How is China imagined and presented in Chinese language education in Australia?
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction: Teaching Chinese language and culture in the age of globalisation
Több
The Oxford Christmas Storybook
4 555 Ft
4 191 Ft