Byron and Romanticism
Sorozatcím: Cambridge Studies in Romanticism; 50;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 94.00
-
44 908 Ft (42 770 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 982 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 927 Ft (34 216 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 908 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2002. augusztus 15.
- ISBN 9780521809580
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem328 oldal
- Méret 237x159x26 mm
- Súly 623 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This 2002 collection of essays represents twenty-five years of McGann's work on Romanticism and Byron Studies.
TöbbHosszú leírás:
This 2002 collection of essays represents twenty-five years of work by one of the most important critics of Romanticism and Byron studies, Jerome McGann. The collection demonstrates McGann's evolution as a scholar, editor, critic, theorist, and historian. His 'General Analytic and Historical Introduction' to the collection presents a meditation on the history of his own research on Byron, in particular how scholarly editing interacted with the theoretical innovations in literary criticism over the last quarter of the twentieth century. McGann's receptiveness to dialogic forms of criticism is also illustrated in this collection, which contains an interview and concludes with a dialogue between McGann and the editor. Many of these essays have previously been available only in specialist scholarly journals. Now McGann's influential work on Byron can be appreciated more widely by new generations of students and scholars.
'[Jerome McGann's] Byron and Romanticism represents a quarter century of important scholarly work on the subtle ironies of Byron's poetry and of the Byzantine connections between that poetry and Byron's complicated life. McGann is especially interested in Byron's complex 'double-speaking'. Here's a critic who understands that Byron is always playing games with his audience - actually, with multiple audiences. And that they are extremely tricky, contradictory games ... McGann's larger aim is to reform literary studies, to bring about a new synthesis of traditional, pragmatic criticism and hyper-sophisticated theory. His book is a step in the right direction toward a reform that the serious study of literature urgently needs ...'. Ron Smith, Richmond Times-Dispatch
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments; General analytical and historical introduction; Part I: 1. Milton and Byron; 2. Byron and Wordsworth; 3. Byron, mobility, and the poetics of historical ventriloquism; 4. 'My brain is feminine': Byron and the poetry of deception; 5. What difference do the circumstances of publication make to the interpretation of a literary work?; 6. Byron and the anonymous lyric; 7. Byron and 'the truth in masquerade'; 8. Private poetry, public deception; 9. Hero with a thousand faces: the rhetoric of Byronism; 10. Byron and the lyric of sensibility; Part II: 11. A point of reference; 12. History, herstory, theirstory, ourstory; 13. Literature, meaning, and the discontinuity of fact; 14. Rethinking romanticism; 15. An interview with Jerome McGann; 16. Poetry, 1780-1832; 17. Byron and romanticism, a dialogue (Jerome McGann and the editor, James Soderholm).
Több