Blasphemous Modernism
The 20th-Century Word Made Flesh
Sorozatcím: Modernist Literature and Culture;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 88.00
-
42 042 Ft (40 040 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 204 Ft off)
- Kedvezményes ár 37 838 Ft (36 036 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 042 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2017. április 27.
- ISBN 9780190627560
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem200 oldal
- Méret 234x156x12 mm
- Súly 463 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 3 halftones 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Blasphemous Modernism argues that blasphemy is a signal mode of modernist literary expression. Reading a diverse range of poets (Mina Loy, Langston Hughes) and novelists (James Joyce, Djuna Barnes, Salman Rushdie), Pinkerton shows how these writers forged the literature of modernism from the idiom of blasphemy.
TöbbHosszú leírás:
Scholars have long described modernism as "heretical" or "iconoclastic" in its assaults on secular traditions of form, genre, and decorum. Yet critics have paid surprisingly little attention to the related category of blasphemy--the rhetoric of religious offense--and to the specific ways this rhetoric operates in, and as, literary modernism. United by a shared commitment to "the word made flesh," writers such as James Joyce, Mina Loy, Richard Bruce Nugent, and Djuna Barnes made blasphemy a key component of their modernist practice, profaning the very scriptures and sacraments that fueled their art. In doing so they belied T. S. Eliot's verdict that the forces of secularization had rendered blasphemy obsolete in an increasingly godless century ("a world in which blasphemy is impossible"); their poems and fictions reveal how forcefully religion endured as a cultural force after the Death of God. Blasphemy respects no division of church and state, and neither do the writers who wield it to profane coercive dogmas--including ecclesiastical and terrestrial ideologies of race, class, nation, empire, gender, and sexuality. The late-century example of Salman Rushdie's The Satanic Verses affords, finally, a demonstration of how modernism persists in postwar Anglophone literature and of the critical role blasphemy plays in that persistence. The transgressions of these writers spotlight a politics of religion that has seldom engaged the attention of modernist studies. Blasphemous Modernism enriches the scope of modernist scholarship by resonating with broader cultural and ideological concerns.
In its explorations of religion and blasphemy, Steve Pinkerton's Blasphemous Modernism: The 20th-Century Word Made Flesh interrogates and challenges common understandings of the period as uninterested in religion's primacy: it 'attends to the complex relationship in modernist texts between words, the Word, and the flesh'. Most compellingly, Pinkerton points to the ways that 'blasphemy is a barometer and a mechanism of power, a discourse governed by the powerful but also occasionally usurped by the marginalized in politically significant ways'
Tartalomjegyzék:
Contents
Introduction: ?First-Rate Blasphemy?
1. ?For This is My Body?: James Joyce's Unholy Office
2. Blasphemy and the New Woman: Mina Loy's Profane Communions
3. Blasphemy and the New Negro: Black Christs, ?Livid Tongues?
4. Go Down, Djuna: The Art of ?Transcendence Downward?
Conclusion: To Be as Gods
Bibliography