• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Assessment and Intervention with Children, Adolescents, and Adults with Neurocognitive Challenges: A Psychodynamic Perspective

    Assessment and Intervention with Children, Adolescents, and Adults with Neurocognitive Challenges by PhD, Nechama Sorscher,;

    A Psychodynamic Perspective

    Sorozatcím: Psychodynamic Psychotherapy and Assessment in the Twenty-first Century;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
      • Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)

    40 608 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2024. június 27.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781666921687
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem222 oldal
    • Méret 236.98x157.23x22.352 mm
    • Súly 490 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 21 Tables, 53 Textboxes
    • 565

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Neurodivergent children, adolescents, and adults demonstrate both learning and attention challenges that contribute to academic, social, and workplace failures. The emotional consequences of these disorders can often include lowered self-esteem, pervasive feelings of shame, profound insecurity about academic skills, and a deep sense of vulnerability. This leads many individuals with neurocognitive difficulties to consult with psychotherapists for help in alleviating their psychiatric symptoms. Nechama Sorscher argues that it is therefore essential for clinicians to be mindful of the various types of learning disorders and their impact on the developing psyche while facilitating insight and awareness of these issues. Assessment and Intervention with Children, Adolescents, and Adults with Neurocognitive Challenges: A Psychodynamic Perspective provides an overview of the different types of learning disorders, reviews the literature on common psychological themes found in the psychotherapy of individuals with these disorders, and offers practical suggestions for treatment, as illustrated in case histories. This book discusses how to accurately assess and successfully intervene with children, adolescents, and adults with learning disabilities, attention disorders, and autism spectrum disorder.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: What Are Neurocognitive Challenges?
    Chapter 2: How To Evaluate Neurocognitive Challenges
    Chapter 3: The Emotional Impact of Neurocognitive Challenges
    Chapter 4: Accommodations, Modifications and Common Emotional Responses to Assistive Methods
    Chapter 5: Understanding the impact of neuropsychological testing on patients with neurocognitive challenges: Integrating test results into the treatment
    Chapter 6: Treatment for Patients with Neurocognitive Impairments: An Integrated Approach
    Chapter 7: Transference/Countertransference issues in the Assessment and Treatment of Individuals with Neurocognitive Challenges
    Chapter 8: The Impact of COVID and remote learning on patients with ADD, LD, and Autism
    Chapter 9: Race, Culture and Socioeconomic Status: Factors in diagnosis and intervention with patients with neurocognitive challenges
    Chapter 10: Future Directions

    Több