Artificial Media
Emerging Trends in Narratives, Education and Creative Practice
Sorozatcím: Springer Series on Cultural Computing;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 181.89
-
75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 438 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2025. július 30.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031890369
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem263 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk X, 263 p. 81 illus., 72 illus. in color. Illustrations, black & white 683
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
A groundbreaking exploration of the evolving relationship between the fields of artificial intelligence and creativity studies, Artificial Media charts the course of a transformative path toward hybrid methodologies involving computing and human-centric approaches.
Scholars and practitioners from leading research centers in South America, Asia and Europe delve into theoretical and philosophical frameworks, practical deployments and data-based critical analyses of artificial-media initiatives that reconfigure authorship and collaboration. Co-creation, collective memory, and situated-knowledge practices are featured in multiple hands-on examples of technological design, music, visual-arts, journalistic and educational projects that address the ethical and social implications of generative techniques.
Through an interdisciplinary lens, this collection, projects a nuanced panorama of both the remarkable results and the complex challenges of emerging artificial-media methods, offering practical insights for anyone seeking to engage with the future of creativity in the age of autonomous machines.
" TöbbTartalomjegyzék:
Exploring the frontiers of artificial media.- Part 1: Emergent theoretical perspectives and conceptual frameworks.- Unlocking the black box of artificial media with quantified and explainable co-creative AI systems.- Between Puppet and Actor: Reframing authorship in this age of AI agents.- Do “AI” Avatars generate our past? Hacking into transformations of temporality by synthetic media.- Cybernetic resurgences: Machine Music beyond AI slop.- Part 2: Artificial media in education and design.- Media education as AI education – An experiential approach to integrate generative AI in engineering pedagogy at University.- Design of interactive narratives mediated by artificial media: The use of AI in secondary education.- The use of artificial media as a tool for the creation of artistic images through collaborative methodologies.- Artificial intelligence and the influence of AI filters on creative processes in TikTok: Methodological challenges.- Part 3: Artificial media in practice.- Proposal for using artificial media for reinforcing Journalism: Responsibility, discourse, deliberation, and audiences' participation.- Crafting artificial musicians: Building solaris as a co-pperative, perceiving, and creative AI.- Trás-os-Mundos, Outros Douros: Constructing retrofuturistic narratives through artificial intelligence.
Több