Art and Ventriloquism
Critical Voices in Art, Theory and Culture
Sorozatcím: Critical Voices in Art, Theory and Culture;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.99
-
18 627 Ft (17 740 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 725 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 902 Ft (14 192 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
18 627 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2005. szeptember 26.
- ISBN 9780415370608
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem218 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 410 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 4 Halftones, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this exciting collection of essays, available together for the first time, David Goldblatt studies key works including Nietzsche and Socrates, and uses the metaphor of ventriloquism to help understand how the art work speaks for the artist, and to the artwork and audience.
TöbbHosszú leírás:
This exciting collection of David Goldblatt's essays, available for the first time in one volume, uses the metaphor of ventriloquism to help understand a variety of art world phenomena. It examines how the vocal vacillation between ventriloquist and dummy works within the roles of artist, artwork and audience as a conveyance to the audience of the performer's intentions, emotions and beliefs through a created performative persona. Considering key works, including those of Nietzsche, Foucault, Socrates, Derrida, Cavell and Wittgenstein, Goldblatt examines how the authors use the framework of ventriloquism to construct and negate issues in art and architecture. He ponders 'self-plagiarism'; why the classic philosopher cannot speak for himself, but must voice his thoughts through fictional characters or inanimate objects and works. With a close analysis of two ventriloquist paintings by Jasper Johns and Paul Klee, a critical commentary by Garry L. Hagberg, and preface by series editor Saul Ostrow, Goldblatt's thoroughly fascinating book will be an invaluable asset to students of cultural studies, art, and philosophy.
TöbbTartalomjegyzék:
criti critical commentary: meaning beside itself; Chapter 1 Bergen and McCarthy: the logic of an act; Chapter 2 Nietzsche and ventriloquism; Chapter 3 self-spacing: Foucault's ventriloqual tendencies; Chapter 4 Socratic ventriloquism: theatricality and the voice of logos; Chapter 5 the dislocation of the architectural self; Chapter 6 self-plagiarism: the ecstatic recycling of the artist's voice; Chapter 7 Cavellian conversation and the life of art; epilo epilogue: two ventriloqual paintings;
Több
Fiction and Social Research: By Ice or Fire
31 053 Ft
28 569 Ft
Just Eat: One Reporter's Quest for a Weight-Loss Regimen That Works
9 145 Ft
8 414 Ft