Angela Grauerholz: La femme 100 t?tes / The Hundred Headless Woman
 
A termék adatai:

ISBN13:9783958295605
ISBN10:3958295606
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:360 oldal
Méret:330x248 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 169 illustrations, 160 in colour
0
Témakör:

Angela Grauerholz: La femme 100 t?tes / The Hundred Headless Woman

 
Kiadó: Steidl
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 70.00
Becsült forint ár:
33 810 Ft (32 200 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

28 739 (27 370 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 15% (kb. 5 072 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
Apprehending the faces image becomes a mode of possession. We are surrounded by the image of the womans face, the obsession of the portrait and the covergirl alike. The face is what belongs to the other. It is unavailable to the woman herself. - Susan Stewar

La femme 100 t?tes / The Hundred Headless Woman presents over 150 portraits of 100 womensome acquaintances, some strangerstaken by Angela Grauerholz over a 30-year period and presented for the first time in this book. Collaging diverse photos made with various cameras and technologies with text fragments from a range of mostly female authors, Grauerholz creates a hybrid between a magazine and book that forms a complex portrait of women.

The title La femme 100 t?tes is borrowed from Max Ernsts 1929 Surrealist collage novel of the same name, in which he combined cut-up and reassembled nineteenth-century illustrations with bizarre captions. Grauerholz welcomes the double entendre of Ernsts titlewhen read aloud in French it means both the hundred-headed woman and the headless womanto create a sense of womanhood intricately individual and violently anonymous. The intentionally quotidian nature of Grauerholzs photos blurs the class distinctions between images in an art context, in a printed publication and on the Internet, and tests the changing ways we encounter and judge photography.