
Angela Grauerholz: La femme 100 t?tes / The Hundred Headless Woman
-
15% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 70.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 15% (cc. 5 016 Ft off)
- Kedvezményes ár 28 426 Ft (27 073 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
33 442 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Steidl
- Megjelenés dátuma 2025. december 31.
- ISBN 9783958295605
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem360 oldal
- Méret 330x248 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 169 illustrations, 160 in colour 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Apprehending the faces image becomes a mode of possession. We are surrounded by the image of the womans face, the obsession of the portrait and the covergirl alike. The face is what belongs to the other. It is unavailable to the woman herself. - Susan Stewar
La femme 100 t?tes / The Hundred Headless Woman presents over 150 portraits of 100 womensome acquaintances, some strangerstaken by Angela Grauerholz over a 30-year period and presented for the first time in this book. Collaging diverse photos made with various cameras and technologies with text fragments from a range of mostly female authors, Grauerholz creates a hybrid between a magazine and book that forms a complex portrait of women.
The title La femme 100 t?tes is borrowed from Max Ernsts 1929 Surrealist collage novel of the same name, in which he combined cut-up and reassembled nineteenth-century illustrations with bizarre captions. Grauerholz welcomes the double entendre of Ernsts titlewhen read aloud in French it means both the hundred-headed woman and the headless womanto create a sense of womanhood intricately individual and violently anonymous. The intentionally quotidian nature of Grauerholzs photos blurs the class distinctions between images in an art context, in a printed publication and on the Internet, and tests the changing ways we encounter and judge photography.