Adult Learning and Technology in Working-Class Life
Sorozatcím: Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 66.99
-
32 004 Ft (30 480 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 6 401 Ft off)
- Kedvezményes ár 25 603 Ft (24 384 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
32 004 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2003. március 3.
- ISBN 9780521817561
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 236x160x24 mm
- Súly 529 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 b/w illus. 5 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This explores everyday learning among working-class Canadians, exploding the myth that such learning is class-neutral.
TöbbHosszú leírás:
To date little is known about the everyday activities that make up the majority of people's learning lives. This book presents a critical approach to learning using situated learning and activity theory, drawing on the writings of Marx, Gramsci, Marxist-feminists, as well as the sociology of Bourdieu. Though many have demonstrated that schooling and adult training are deeply affected by issues of social class, this book explodes the myth that everyday learning, despite its apparent openness and freedom, can be understood as class-neutral. Based on life-history interviews, selected ethnographic observations in homes and factories, large-scale survey materials as well as microanalysis of human computer interaction, the analysis explores learning across the various spheres of 'working-class life'. The author draws on his own experience as a factory worker, labour educator and academic to offer the most detailed examination of computer literacy and lifelong learning practice amongst working-class people currently available.
'... Peter Sawchuk offers an engaging theoretical synthesis and empirical study of working-class computer learning ... he fashions a lively and provocative analysis that reassesses adult learning theory and underscores the hidden but vital realm of informal learning across the multiple spheres of workplace, home, and community ... it is a worthy addition to Cambridge University Press' Learning in Doing series.' Labour/Le Travail
Tartalomjegyzék:
1. Understanding learning, technology and social class: concepts and claims; 2. A historical materialist examination of theories of adult learning; 3. 'That's technology': understanding working-class perspectives on computer technology; 4. Microanalysis of worker's computer learning: two case studies of computer learning; 5. Working class computer learning networks: exploring the elements of collectivity and class habitus; 6. Understanding working-class standpoints in computer learning; 7. Oral culture, computer learning and social class; 8. Material barriers in working-class computer learning; 9. Contradiction and commodification in working-class computer learning; 10. Conclusions and implications.
Több
Barry Bingham: A Man of His Word
16 243 Ft
14 619 Ft
The Cytoskeleton and Cell Motility
35 481 Ft
32 643 Ft