Acoustics in Nineteenth-Century Literature and Science
Listening at the Threshold
Sorozatcím: Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture; 151;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
- Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 997 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2024. december 19.
- ISBN 9781009490450
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem314 oldal
- Méret 235x159x22 mm
- Súly 590 g
- Nyelv angol 613
Kategóriák
Rövid leírás:
A cross-disciplinary study into how new sound technologies transformed Victorian ideas of the relationship between body and environment.
TöbbHosszú leírás:
What did it mean to hear, for the first time, what George Eliot described as 'that roar which lies on the other side of silence'? Rapid developments in nineteenth-century acoustic science and communications technologies opened up new worlds beyond the limits of normal audibility for the Victorian public. Weaving together explorations of scientific developments with imaginative cultural, spiritual, and literary responses, this book sets out to explore the burgeoning field of acoustics in the nineteenth century and the new language, structure, and conceptual models it offered to broker the boundaries of the individual self. Ranging from Eliot's Middlemarch to Du Maurier's Trilby, and from La&&&235;nnec's work on the stethoscope to experiments on animal audition, inquiries into the unconscious, and spiritualist investigations of the hidden world of vibrations, it demonstrates the profound challenge to the boundaries of the human that was issued by new sound technologies in the Victorian period.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: whispers in the roar; Part I: 1. Accessing the sounds of the body; 2. Stethoscopic fantasies; 3. Middlemarch and the art of stethoscopic listening; Part II: 4. At the limits of audibility; 5. Animal music; Part III: 6. Sounds of the s&&&233;ance; 7. Played upon or player? Musical mediums and creative inspiration; 8. Dickens among the spiritualists; Part IV: 9. Mesmeric soundscapes; 10. 'The Individual Operated Upon': powers of mind and music in George Du Maurier's Trilby.
Több