A Portrait of the Auteur as Fanboy – The Construction of Authorship in Transmedia Franchises
The Construction of Authorship in Transmedia Franchises
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 88.00
-
42 042 Ft (40 040 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 204 Ft off)
- Kedvezményes ár 37 838 Ft (36 036 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 042 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2020. október 30.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781496830463
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem234 oldal
- Méret 228x152x17 mm
- Súly 485 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 chart 99
Kategóriák
Rövid leírás:
"Examines the phenomenon the """"fanboy auteur"""". The volume discusses both popular fanboys, such as J.J. Abrams and Joss Whedon, and fangirls like J.K. Rowling and E.L. James, and dissects how the fanboy-fangirl auteur dichotomy is constructed and defended, and how this discourse has played in maintaining the exclusionary status quo of geek culture."
TöbbHosszú leírás:
"Increasingly over the past decade, fan credentials on the part of writers, directors, and producers have come to be seen as a guarantee of quality media making - the ""fanboy auteur"". Figures like Joss Whedon are both one of ""us"" and one of ""them"". This is a strategy of marketing and branding - it is a claim from the auteur himself or industry PR machines that the presence of an auteur who is also a fan means the product is worth consuming. Such claims that fan credentials guarantee quality are often contested, with fans and critics alike rejecting various auteur figures as the true leader of their respective franchises. That split, between assertions of fan and auteur status and acceptance (or not) of that status, is key to unravelling the fan auteur.
In A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises, authors Anastasia Salter and Mel Stanfill examine this phenomenon through a series of case studies featuring fanboys. The volume discusses both popular fanboys, such as J.J. Abrams, Kevin Smith, and Joss Whedon, as well as fangirls like J.K. Rowling, E.L. James, and Patty Jenkins, and dissects how the fanboy-fangirl auteur dichotomy is constructed and defended by popular media and fans in online spaces, and how this discourse has played in maintaining the exclusionary status quo of geek culture.
This book is particularly timely given current discourse, including such incidents as the controversy surrounding Joss Whedon's so-called feminism, the publication of Harry Potter and the Cursed Child, and contestation over authorial voices in the DC cinematic universe, as well as broader conversations about toxic masculinity and sexual harassment in Hollywood."