A City of Marble – The Rhetoric of Augustan Rome
The Rhetoric of Augustan Rome
Sorozatcím: Studies in Rhetoric/Communication;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 44.00
-
21 021 Ft (20 020 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 102 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 919 Ft (18 018 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 021 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–SCA Uni of South Carolina
- Megjelenés dátuma 2013. október 30.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781611172775
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 231x152x22 mm
- Súly 440 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 49 illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In A City of Marble, Kathleen Lamp argues that classical rhetorical theory shaped the Augustan cultural campaigns and that in turn the Augustan cultural campaigns functioned rhetorically to help Augustus gain and maintain power and to influence civic identity and participation in the Roman Principate (27 bce-14 ce).
TöbbHosszú leírás:
"In A City of Marble, Kathleen Lamp argues that classical rhetorical theory shaped the Augustan cultural campaigns and that in turn the Augustan cultural campaigns functioned rhetorically to help Augustus gain and maintain power and to influence civic identity and participation in the Roman Principate (27 b. c. e.--14 c. e.).
Lamp begins by studying rhetorical treatises, those texts most familiar to scholars of rhetoric, and moves on to those most obviously using rhetorical techniques in visual form. She then arrives at those objects least recognisable as rhetorical artefacts, but perhaps most significant to the daily lives of the Roman people--coins, altars, wall painting. This progression also captures the development of the Augustan political myth that Augustus was destined to rule and lead Rome to greatness as a descendant of the hero Aeneas.
A City of Marble examines the establishment of this myth in state rhetoric, traces its circulation, and finally samples its popular receptions and adaptations. In doing so, Lamp inserts a long-excluded though significant audience--the common people of Rome--into contemporary understandings of rhetorical history and considers Augustan culture as significant in shaping civic identity, encouraging civic participation, and promoting social advancement.
Lamp approaches the relationship between classical rhetoric and Augustan culture through a transdisciplinary methodology drawn from archaeology, art and architectural history, numismatics, classics, and rhetorical studies. By doing so, she grounds Dionysius of Halicarnassus's claims that the Principate represented a renaissance of rhetoric rooted in culture and a return to an Isocratean philosophical model of rhetoric, thus offering a counterstatement to the """"decline narrative"""" that rhetorical practice withered in the early Roman Empire. Thus Lamp's work provides a step toward filling the disciplinary gap between Cicero and the Second Sophistic."
The Contemporary Shakespeare Series: Anthony and Cleopatra, Measure for Measure, Merry Wives of Windsor, Troilus and Cressida
16 697 Ft
15 361 Ft