Women in American Operas of the 1950s
Undoing Gendered Archetypes
Sorozatcím: Eastman Studies in Music; 187;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.99
-
11 938 Ft (11 370 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 388 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 551 Ft (9 096 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
11 938 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Boydell & Brewer Ltd
- Megjelenés dátuma 2024. szeptember 10.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781648250668
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem238 oldal
- Méret 228.6x152.4 mm
- Súly 346 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 22 music exx. and 7 b/w illus. 586
Kategóriák
Rövid leírás:
Feminist analysis of some of the most performed works in the American-opera canon, emphasizing the voices and perspectives of the sopranos who brought these operas to life.
TöbbHosszú leírás:
"Feminist analysis of some of the most performed works in the American-opera canon, emphasizing the voices and perspectives of the sopranos who brought these operas to life. In the 1950s, composers and librettists in the United States were busy seeking to create an opera repertory that would be deeply responsive to American culture and American concerns. They did not break free, however, of the age-old paradigm so typically expressed in European opera: that is, of women as either saintly and pure or sexually corrupt, with no middle ground. As a result, in American opera of the 1950s, women risked becoming once again opera's inevitable victims. Yet the sopranos who were tasked with portraying these paragons of virtue and their opposites did not always take them as their composers and librettists made them. Sometimes they rewrote, through their performances, the roles they had been assigned. Sometimes they used their lived experiences to invest greater authenticity in the roles. With chapters on The Tender Land, Susannah, The Ballad of Baby Doe, and Lizzie Borden, this book analyzes some of the most performed yet understudied works in the American-opera canon. It acknowledges Catherine ClÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂément's famous description of opera as ""the undoing of women,"" while at the same time illuminating how singers like Beverly Sills and Phyllis Curtin worked to resist such undoing, years before the official resurgence of the American feminist movement. In short, they ended up helping to dismantle powerful gendered stereotypes that had often reigned unquestioned in opera houses until then."
TöbbTartalomjegyzék:
"Acknowledgements Introduction Chapter 1 American Opera at Midcentury Chapter 2 A Conniving Gold Digger: Elizabeth ""Baby Doe"" Tabor Chapter 3 A ""Really Vicious Monster"": Lizzie Andrew Borden Chapter 4 A Chaste White Woman: Laurie Moss Chapter 5 A Dangerous Jezebel: Susannah Polk Epilogue ""The World So Wide"": Beyond the Virgin or the Whore in the Twenty-First Century Bibliography Index"
Több