Tourism, Change and the Global South
Sorozatcím: Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. január 29.
- ISBN 9780367549558
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem276 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 403 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 27 Illustrations, black & white; 14 Halftones, black & white; 13 Line drawings, black & white; 13 Tables, black & white 533
Kategóriák
Rövid leírás:
This significant volume is the first to focus on both the changing nature of tourism and the capacity of tourism to effect change, especially in the Global South.
Több
Hosszú leírás:
This significant volume is the first to focus on both the changing nature of tourism and the capacity of tourism to effect change, especially in the Global South.
Geographically, this changing nature of tourism is based on the transforming relationships between demand, supply and location. While this is nothing new in tourism, recent decades have intensified the changing characteristics of global tourism. From another perspective, tourism represents a change, and nowadays many localities and regions aim to use tourism as a tool for positive change, i.e. development. However, this has turned out to be a challenging task in practice, especially in the Global South context where the relationship between tourism growth and local development has often been controversial. This book looks at a host of critical concepts in one volume, such as growth and development, adaptation and resilience, sustainability and responsibility, governance and planning and heritage and destination management strategies. By understanding the drivers of change, this book sheds new insight into the promise and role of sustainability and responsibility in tourism development.
This book will be of great interest to all upper-level students, academics and researchers in the fields of Tourism, Geography and Cultural and Heritage studies.
Több
Tartalomjegyzék:
Part 1: Introduction and Frameworks. 1. Tourism and change: Issues and challenges in the Global South. 2. Tourism for change: Change management towards sustainable tourism development. 3. Democratizing the cultural past: Western values, the Global South and cross-cultural perspectives in heritage tourism. 4. Antecedents of tourism vicarious nostalgia: Conceptual model, systematic review, and research agenda. Part 2: Change in Tourism. 5. Images, instruments and the governance capacity of local governments in tourism development planning: Evidence from Ghana. 6. From small island developing states to large ocean states: Tourism in the changing periphery of island states in the global South. 7. The generative power of nurturing new connections – Indigenous tour operators learning across, learning deeply. 8. Roots tourism and the year of return campaign in Ghana: Moving belonging beyond the history of slavery. 9. ‘The culture of the Souq is lost’ - Valuing social capital and a legacy within tourism development. 10. The evolution of township tourism in South Africa. Part 3: Tourism for Change. 11. Impacts of tourism on livelihoods of women in Victoria Falls, Zimbabwe. 12. Economic development, tourism and conservation in developing countries. 13. Municipal assets for tourism and small town local economic development: Caravan parks in South Africa. 14. The gig economy and employment in tourism in Southern Africa: A global finger in the informal sector pie? 15. ‘African’ representations: Township tourism.
Több